lördag 2 april 2011

Målarverkstad i liten skala.

Jag vaknade redan kl 4 i morse och då passade jag på att måla lite av dockhusets möbler. Jag jobbar hela dagen och kvällen idag så det passade ju bra att vakna tidigt..... När jag började samla på miniatyrer för 20 år sedan så gillade jag mest mörkbruna möbler men smaken ändras ju med åren och familjen som bor i huset får vänja sig vid lite vitt....
Tänk om man kunde måla så här många riktiga och stora möbler på 1 timme.....
Tror nog familjen kommer att gilla vitt bättre.

Jag minns vilket pillergöra det var att såga till alla parkettbitar när vi la fiskbensmönstret. (Micke hjälpte till såklart)
Taket har jag inte fixat till ännu, det får vänta.
Den bruna panelen blev vit som väggarna och taket. Golvet målade jag ljusgrått. Det här är den blivande inredningsbutiken samt verkstad/atelje i rummet bredvid.
Tapeterna var ganska ok så tak och golv målade jag bara.
Ha en riktigt bra lördag! KRAM!

4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Åh, så fint det blir med renoveringen av dockskåpet. Varje flickas dröm, såväl liten som stor. Jag ska också börja renovera ett skåp, dock inte hälften så fint som ditt.

Ha en skön helg!

Kram Anna-Lena

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad himla fint det blev med vit färg på dockskåpet.Det är väl alla tjejers dröm med ett mysig och härligt dockskåp.Önskar dej en skön lördag vännen.Kram Rita ♥

Cc sa...

Oj oj , vad det har hänt grejer hos dig. Men vad kul att ta dockskåpet det går ju mycket fortare än ett stort hem. Kan ju vara kul att prov inreda. Även jag gillar dockskåp/tittskåp men har kommit av mig på den sidan. KRam

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken renovering, den lilla familjen kommer älska sitt nya hus. Jag är grymt imponerad över parketten, vilket pillgöra. Och så många söta små möbler. Hoppas du visar hela huset när du är klar.
Kramar
AnnaMaria


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails