torsdag 31 mars 2011

Pillrigt...

Nu har jag äntligen fått lite inspiration att fortsätta med mitt dockskåp som jag började med för 17 år sedan. Har inte rört det på 15 år (invändigt). För 5 år sedan målade jag det gult.... riktigt fult blev det. Men nu är det vitt och fint. Tapeterna har bleknat så jag behöver tapetsera om lite och göra färdigt de rum som fattas. Lina har haft det i sitt rum i flera år så en del möbler har gått sönder och småprylar har försvunnit tyvärr. Det ska bli kul att brodera lite gardiner, kuddar och annat fint till dockhuset när jag väl kommer så långt. Just nu håller jag på att måla tak, väggar och golv i den blivande inredningsbutiken/ möbelverkstan.... Så himla skoj....

Dörrarna mellan matsal och kök.. jisses vad pillrigt att måla dem. Det går inte att lossa dem utan att de går sönder.
Köket.
Färgen i taket i matsalen målade jag med oljefärg för 17 år sedan och nu har det släppt en del...
Här var det kontor/bibliotek och nu ska det bli inredningsbutik.
Totalt blir det 10 rum.
Nu mera vitt och fint....
Förut gult och fult.

Här hjälper Lina mig att tömma huset.
Nu ska jag fortsätta måla.. Ha det bra. KRAM!

2 kommentarer:

Vit som snö sa...

Bättre sent än aldrig;)
Wow, det kommer bli hur fint som helst! Du får visa allt eftersom rummen blir klara:)
Ha det gott!
Kram Cilla

LantlivsAnette sa...

Nämen wow !!! Vilket dockskåp..jag som drömmer om ett, nu blev jag helt lyrisk alltså !! Himmel vad du kan..ska bli jätteroligt att få se rum för rum sen..
Ha nu en riktigt trevlig helg
Kraaam Anette


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails