måndag 4 april 2011

Billiga tapeter.

Det finns massor av sidor där man kan spara ned  bilder med allt möjligt till sitt dockskåp. Sedan skriver man ut dem... Jag sökte på dollhouse wallpaper printable och hittade massor av fint. Möblerna har jag målat färdigt och nu har jag börjat tapetsera och måla golv och taklister. I kväll ska jag såga till väggarna till den sista våningen. Riktigt roligt att äntligen göra färdigt mitt dockhus.

Jag tog ett lite tjockare papper och skrev ut med laserskrivare.
Det gick jättebra att använda vanligt tapetklister.
Inte alls svårt. Måste bara hitta en liten list som avslut på tapeten. Jag har lite för högt i tak men tycker att det blir fint med vitt en bit innan taket.
Badrummets väggar passar inte till det gula så frågan är om jag ska måla dem eller måla toan, badkaret och handfatet. Det måste jag göra innan jag lägger dit skivan för nästa våning. Svårt att komma åt i vinkeln annars.
Nu måste jag skynda mig till jobbet. Ha en bra dag alla ! KRAM

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh, vad fiffigt, att kunna skriva ut tapeter så där..såå himla fint det blir, jag tror att jag flyttar in där sen..fniss..
Kraaam Anette

Cc sa...

Det brukar jag göra till att dekorera kartonger med. Mycket finare att ha det i dockskåpet måste jag hålla med om. Kram


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails