lördag 22 maj 2010

Vad jag älskar våren...

Det är så härligt med allt grönt. Det kliar i mina fingrar.. vill så gärna börja fixa ute så att vi kan få lite fint ute. Men tiden räcker inte till just nu. Får börja greja om 3 veckor när vi kommer hem från vår semester. Jag har köpt 2 stora rullar med svart plast som jag trodde jag skulle hinna täcka över massor av kirskål. Det verkar vara det enda som tar död på dem. Jag rensade bort hur mycket som helst förra året men till ingen nytta. De har kommit tillbaka 1000 gånger mer.
Kvistkvarnen har kommit så roligt... måste ut och testa den idag. Får väl springa mellan alla maskiner tvätt som måste köras och målarpenseln och datorn... Måste färdigställa några små målningsprojekt samt greja med min nya hemsida lite innan vi åker. Hemsidan hinner inte bli färdig helt men det får bli som det blir.
Jag var stolt över min Ida innan deras konstutställning och nu är jag ännu stoltare.... läs och titta lite längre ner.... Klicka även på Spökbilden till vänster så kan ni läsa om vad som stod i Aftonbladets bilaga i söndags. Även mitt namn fick vara med på ett hörn i en tidning.....

Tur jag har lite blommor i krukor i alla fall nu när jag inte har en endaste rabatt. Saknar verkligen mina Pioner och Hortensior som jag hade vid gamla huset. Men det är det enda jag saknar därifrån....

Så vackert när Allén blivit så grön och fin. Förra veckan fanns inga blad minsann.

Otroligt... Äppelträden överlevde Mickes framfart med sågen. När jag såg vad han gjort med dem började jag nästan gråta... men de lever....

I tidningen i måndags.... Stolt Mamma ? JA!!!!!!!


Gipsfigur. Keramik hade de också gjort men de bilderna blev urusla som jag tog.
Pärlplattor på Ida och Linnéa.
Nu ska jag sätta fart... Vädret är underbart... Tyvärr så har våra 200 granar inte kommit ännu så nu verkar det inte som de hinner i jorden innan vi åker på semester.
Ha en riktigt härlig helg KRAM.......

6 kommentarer:

Vit som snö sa...

Jag kan gott förstå att du är stolt, hon är fantastiskt duktig din dotter!!!
Spökbilagan hoppar jag över att läsa;) Är faktiskt ganska mörkrädd av mej o undviker sånt....
Vad skönt att det blir att resa bort för er, vila o njuta ett par veckor, det är dej väl värt!
Tack för att du är med i min utlottning:)
Kram Cilla

Norregård sa...

Vad duktig hon är din Ida!! Så kul, förstår att Ni är stolta!!

Kan inte komma på någon som är mer värd en semester än du;o)

Kram Malin

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra pingst helg.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ska börja med och leta upp förra söndagens bilaga, och så dottern i bladet också. Du har en duktig dotter, kommer och bli stor konst där! Så skönt med semester, och bra och åka bort då slipper man allt grejande hemma. Lycka till med kirskålen, svart plast i två år är det enda som tar knäcken på den.
Ha en fin semester
Kramar
AnnaMaria

Livet på Berget sa...

Åh wow jag förstår att du är stolt:) så roligt!!! Underbart med semester, hoppas den blir kanon! Det kan du behöva som du sliter!
Kram
/Sara

Birgitta sa...

Hoppas att din semesterresa blir skön och avkopplande. Jag tror du behöver den, så du kan varva ner lite och njuta också.
Roligt att du vill vara med i min tävling.
Ha det gott.
Kram Birgitta


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails