söndag 23 maj 2010

Regn och åska fick vi i massor idag....

Inget uteväder direkt så hela köksbordet fyllde Lina och jag med målarfärger och penslar. Hon är så söt när hon målar tavlor. Tror nog hon kan bli lika duktig som Ida.
Jag passade på att måla färdigt en barnstol och en leksakslåda men det fick bli något enkelt idag, bara "stöpplade" nallar. Om jag ska måla något mer avancerat så måste jag vara på ett visst humör och det var jag inte när åskan gick. Jag är verkligen livrädd för åska.
Det var ju ett tag sedan jag målade "djur" så jag kände mig som en riktig nybörjare. Får nog träna mycket innan jag lär mig igen....
Vart tog mina 2 lediga dagar vägen?? Har ju bara hunnit med att tvätta och stryka i stort sett.
Och måla lite nallar förståss.... så himla roligt.

Sötaste Lina som målar en hund. Fint köksbord eller hur??
Idag var jag generös... Lina fick välja vilken pensel hon ville bland mina penslar. Jag brukar vara snål om dem.
Men hon har verkligen lätt för att lära sig... och rengör dem noga precis som Mamma sagt...
Hon hittade en bild som hon målar av.

Första nallen....
Det tar en stund innan man kommer på tekniken.. och jag lyckades inte riktigt med det i åskvädret.

Får nog försöka justera dem lite när vi kommer hem i från vår resa.
Ja... det blev i alla fall en stol och en leksakslåda i dag. Jag gillar ljusgrått just nu så det fick bli det. Har även börjat med 2 vita stolar och 1 vit låda men de får jag måla färdigt när det rätta humöret infinner sig....


I bland om jag är på riktigt bra målarhumör kan det bli som de här:


Bäst att gå och lägga sig. Jobb i morrn samt teater i Kims skola. Hans första framträdande.... Ska bli så spännande att se vad de gulliga "särskolebanen" på Delfinen tränat på hela vårterminen. Kim slutar ju där om 4 dagar och börjar på Gymnasiesärskolan här i Bålsta i Höst....
Ha en riktigt bra vecka... Kram

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Wow vad du är duktig på att måla, vilka talanger du har !!!
Jag gillar inte heller när det går åska..ujj, man vill bara gömma sig då..
Ha en toppendag vännen
Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Åååå du kan visst få till det mesta.Ja du är så himla duktig.Önskar dej en skön måndag .Kramar Rita ♥

Päivi Fagerström, Hem & Trevligt sa...

Wow! Riktigt fint...du ska inte vara så självkritisk, det vart verkligen jättefint. Du kan få måla någon stol eller nåt till Leon..ja, du vet mitt älskade lilla barnbarn. Det såg ut att ni hade det riktigt mysigt du och dottern. Hoppas ni får det riktigt skönt i Turkiet, om vi inte hörs innan dess.
Kram
Päivi

Fruädel sa...

Men va fint!!! Det där med att måla, det kan du, du kan ju allt!!!! Ha det underbart i Turkiet!!!! Kram på dig!/ Tess

Wondergirl sa...

Åh vad snyggt! Jag har alltid önskat att jag kunnat måla, men tålamodet vill inte riktigt vara med. Jättefint!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails