onsdag 12 maj 2010

Ett bord som använts som snickarbänk....

Det här var "bordet" som jag fick med mig hem av allt "skrot" som svärfar kallade det. Tänkte ha lite blommor på det. Jag drog på ett lager ljusgrå täcklasyr för att det ska passa bättre i hop med ett planteringsbord som jag köpt av Päivi som har butik Hem&Trevligt. Tyvärr så säljer hon ut allt nu och kommer att stänga sin fina butik. Hon kommer att satsa på sin kommande webshop. Jag skulle verkligen behöva byta ut min"header" men vill inte ha den gamla bilden och vår trappa är så ful så jag vill inte ta ett kort på den halvfärdiga framsidan... Ska försöka få till det i morrn när jag är "ledig". Lite ont om ledigt har det ju varit hela året... men snart så är jag ju lite ledig. Nu har jag bara 2 veckor kvar att hitta en kock. Har satt in annons och kontaktat ett bemanningsföretag men fortfarande inte löst problemet.... Att det ska vara så svårt att hitta en duktig kock.... Fast det är ju så att alla duktiga kockar har ju faktiskt jobb... se på mig jag är aldrig arbetslös..hahaha... Det ska nog ordna sig. Bara man tänker positivt så ordnar sig allt.

Min nya hemsida är inte heller färdig... men det ordnar sig ju det med har jag bestämt.
En del av er undrade om den lilla mirakelmaskinen mot "rynkor".... jag skriver lite mer om den i mitt nästa inlägg för nu måste jag måla lite... och fundera vidare. Ville bara säga att mina bekymmersveck i pannan har minskat till hälften på 3 veckor och det med hjälp av helt naturliga hudvårdsprodukter och det lilla "miraklet" ,och min Mamma har faktiskt inga rynkor kvar alls nästan... Vill man bli fin så behöver man inte alls lida pin.... bara använda det bästa och mest naturliga. Ha nu en jättebra helg allihopa så hoppas vi att vädret blir kanon.... KRAM...

Så här på bild ser "bordsskivan helt OK ut, men inte i verkligheten. Så lite färg var tyvärr ett måste.



Så där ja.... nu kommer det passa perfekt i hop med "Päivis" bord...


Jag köpte även dessa av henne. Vet inte riktigt var jag ska ha dem men det kommer jag nog på snart. Köpte även en dörr som jag tror jag vet vad jag ska ha den till.

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh du, du ska se att du hittar en bra kock snart !!
Och du..vilket fint bord alltså, och nu när du har målat det lite, sååå himla fint, och de där fönstrena också, såna är alltid bra att ha...
Ha nu en fin kväll
Kraaam Anette
P.s Har hört talas om ett strykjärn som tar bort rynkor, är det ett sånt ?? Skulle behöva köra över mitt ansikte några varv då..fniss...känner mig sååå gammal efter det här året med händelser..

Vit som snö sa...

Åhhh vilket vackert bord!!!!!!!!!!!
Såå fint efter din makeover!
Håller alla mina tummar o tår för att en riktig mästerkock ska dyka upp.
Sköt om dej söta du! Kram Cilla

Norregård sa...

Hej!!!
Jag gillat verkligen det där bordet!!!! Så läckert;o)
Låter intressant det där med rynkborrtagningen!!!

Trevlig Helg!
Kram Malin

Millygarden sa...

Åh vilket mysigt bord ett riktigt fynd..sånt som är fynd för oss och skräp för andra.

kram Marina

Cc sa...

Nu är jag nyfiken på mirakel maskinen. Kram


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails