söndag 9 maj 2010

I helgen har jag gjort absolut ingenting...

har mest bara gått runt och tänkt på hur mycket jag har att göra... och det är faktiskt jobbigare att tänka än att jobba kroppsligt. Huvudet blir så himla trött...
I dag har jag varit på ett till möte om hudvårdsprodukter och en liten mirakelmaskin. Jag köpte denna mirakelmaskin för 2 år sedan men har inte förstått hur bra den och deras produkter är förrän nu... apparaten och produkterna tar verkligen bort rynkor och oren hy. Påsar under ögonen.. ett minne blott... vecken i panna börjar avta... Nu ska jag göra en beställning av deras vitaminer och mineraler.. blir jag pigg så fungerar de... och det vet jag att de gör för deras hudvårdsprodukter är de bästa jag någonsin provat. Helt naturliga utan mineraloljor och annat skräp.... Jag har testat massor av olika märken men de här är överlägset klart bäst.....

Mårbacka Pelargoner köpte jag i dag. Krukorna hittade jag på Ica. I bland kan man verkligen hitta fina krukor där.

Jag fick ett ryck nu i kväll. Tvättade Sune. Tyckte att han verkligen behövde det efter att ha vuxit upp i ett stall och aldrig duschat. Jag darrade av skräck först... men efter 10 minuter slutade han att skrika så då blev jag lugnare. 3 schamponeringar sedan var han ren.... kanske inte så glad.. men jag tror han gillade det lite eller så hamnade han i schocktillstånd.
En ren söt Sune som vill gå ut. Jag har stängt kattluckan så han får stanna inne hela natten för det är så kallt ute...
I går var det en stor dag. Lina skulle galoppera för första gången. Jag var nog mer nervös än vad hon var...
Här kommer hon stolt ut med hästen som ville äta upp mig i ridhuset när jag skulle hjälpa henne med stigbyglar å sånt... Den hästen gillar verkligen inte mig... några månader sedan försökte den döda mig i boxen genom att sparka och trycka in mig i väggen.... riktiga monster är vad de är....

En av stolarna jag börjat att måla...

Den här ska Lina få, det ska bli en häst på sitsen.

Just nu är den brun.... men inte så länge till....
Häromdagen trodde jag att det var jordbävning... men nä.. bara Alexi som grävde under vår ruckliga trall på baksidan. Hela huset skakade och det tog en stund innan jag vågade gå ut för att kolla vad som hände....
Hon verkligen pressade loss plankorna för att ta sig upp....
Och upp kom hon igenom den smala springan..... Helt sjukt....

Vilken hund.... busig men söt....

Ha en riktigt bra vecka.. Kram

10 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

haaa..haaa..det händer så roliga saker hos dig..
Du har såå söta små djur..katten Sune..och en som pressar sig fram mellan plankorna..
Och vet du, precis så var det i stallet då min dotter red och jag var med för att hjälpa till..livsfarliga hästar, tur att man lever..fniss..
Ha nu en toppen dag min vän
Kraaam Anette

Vit som snö sa...

Sunegubben:) Jaa vem har inte badat katter, det är ju ingen höjdare.... Vad söt han är!
Så du gillar inte hästar! Åhh, jag som tycker att dom är jordens finaste djur! Däremot hundar....där har jag stooor respekt o känner mej alltid på min vakt!
Sköt om dej, jag tror du behöver just det du gjorde i helgen, att göra ingenting!
Kram Cilla

Norregård sa...

Hej!!!
Det är verkligen inte en lugn stund hos Dig....Så söt han är Sune, nybadad;o)

Ha en bra vecka!!
Kram Kram Malin

Livet på Berget sa...

Inte gjort någon ting....hur menar du, det verkar ju hänt massor:). Sune ser lite ynklig ut när han är blöt stackarn:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Viola sa...

Nog är det action hos dig alltid, fick mig ett gott skratt åt Sunestackarn och envisa hunden, hoppas dagen varit bra, kram

Hannis sa...

Vad är det för mirakelmaskin???
Menar du att man kan bli ganska slät utan att lägga sig under kniven??

Men så söt liten Sune...
Även om han inte såg så lycklig ut för stunden så är han ju ren och fin nu=))

Ha en fin fortsatt vecka/
Kram Hannis

Cc sa...

Tänk hur det kan bli när man jobbat, man orkar ingenting. Typ sitter och stirrar å får inget gjord. Men oj vad glad man blir då man orkar, det kanske bara skall vara så. Ett sätt för kroppen att ta igen sig har jag hört sägas. Kram

Birgitta sa...

Hos dej är det alltid något på gång, även om du säjer att du inte gjort något, så är det full fart.
Lite värme skulle inte jag tacka nej till.
Kramis Birgitta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vad är det för mirakel som tar bort rynkor? Låter väldigt intressant...
Och stackars lilla kisse...ren och fin är han nu, men jag undrar om han inte blev lite chockad...Söt är han i alla fall.
Och vilken buse till hund... Ja du har då att göra märker jag...
Kram
Marie

Fruädel sa...

Hahaha, tokiga hund! What, mirakelmaskin??? Sådär kryptisk kan du ju inte vara, alla vill vi bli rynkfria och fina :-)
Kram på dig fina du!/tess


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails