torsdag 13 maj 2010

Lite blommor på mitt bord...

Det var en riktigt skön dag även fast det regnade ett tag. Jag struntade i regnet och planterade lite blommor och krattade... bäst att passa på när man är ledig för en gång skull. Imorgon blir det jobbet några timmar och efter det ska jag försöka prova vår "flismaskin". Det finns ju en miljon grenar och kvistar att mala sönder efter alla träd som Micke fällt. Nästa vecka kommer det 200 granar som ska planteras innan vi åker till Turkiet.... lär väl försöka hitta några frivilliga "grävare" till dess.

Det är ganska svårt att få det att se fint ut på vår framsida när allt är halvfärdigt. Trappan får nog vänta några veckor likaså fönsterfoder och lite sånt.

Det blev lite,lite finare med blommor i alla fall.
Den här dörren fick jag också med mig från uthuset som svärfar röjde ur.
Ha en riktigt bra helg KRAM

7 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Hej Aydan!

Tycker att det ser jättefint ut hos dig. Jag skulle också vilja ha lite grus att kratta. Lycka till med alla granar.

Hoppas att du får en skön långhelg!
Kramar Anna-Lena♥

Vit som snö sa...

Det ser fint ut!!!
Och vilken charmig gammal dörr!
Vagnshjulen är ju så fina också, har hökögonen på jakt efter såna!
Ha det gott! Kram Cilla

Plupps krypin sa...

Men snälla, du har ju så fint. Önskar att jag hade så fint utanför min dörr.
Må så gott Yvonne

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint, så flitig du är som har hunnit plantera o göra så fint.
Igår kom värmen hit till oss, så jag ska snart också plantera !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Anki sa...

Hej vännen!
Jag tycker det ser jättefint och hemtrevligt ut...å du, vilket fint bord...å dörren...mm jag är nog liite svag för dörrar, hihi!
Här regnar det, för andra dagen i rad...lite tråkigt för jag tänkte ut och lägga spår! Ah jag får väl klafsa i leran *ler*

Ha en mysig helg gumman!
Kramis!

Päivi Fagerström, Hem & Trevligt sa...

Hej! Det blev jättefint!!! jag var in på Ica efter att vi sågs och köpte en stor Pion och en tomatbuske. Ska försöka plantera dom idag om jag hinner...jo, det gör jag nog...allt annat kan vänta.
Ha en bra helg!
Ps.när kunde Micke komma och hämta dina grejjer?

Cc sa...

Vad härligt att du höll på fast det regnade. Det är rätt skönt men om jag skulle göra det så talas det om den galan kärringen som...De har gjorts det förr. Brors dottern tyckte att det fanns mycket fint i butiken, jippi en har jag iaf omvänt. Kram


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails