söndag 24 maj 2009

Det här är lite av prylarna som jag köpt den här veckan. Det blir så när man har tråkigt och inte kan fixa något ute. Vi väntar fortfarande på att killen som ska gräva runt huset, avloppsrör, dräneringar och massa annat ska komma. Han ska komma den här veckan hoppas vi.
Jag har inte ens haft lust att fortsätta med Gästis utemöbler men i morgon ska jag sätta fart med dem så att våra gäster kan sitta ute och fika.
När jag har tråkigt så sitter jag vid datorn och får massor av idéer och idéer är inte billigt. Vi borde stänga av internet.
Det tycker nog Micke i alla fall, det blir billigare om jag är på jobbet och inte har en dator i närheten. För en gång skull så håller jag med honom.
Nu är det ju så att jag har en miljon olika hobbyprylar ute i ladan som tyvärr inte får plats i vårat hus. Jag är hopplös, ska hela tiden hitta på nya "hobbysar" och nu har jag hittat något som jag tror att jag kommer att älska att göra. Jag kommer att göra saker av det jag redan har också men det får vänta tills vi fixat lite ute och i "verkstan".

Här är lite av prylarna jag köpt. Resultatet kan ni se så småning om i min webshop och säkert här på bloggen. Nu är det så att allt inte är med på bilden(hoppas att Micke inte läser det här inlägget). Resten av det jag köpt är på väg från England, USA och Kina. I Sverige har vi ju tyvärr inte allt så tack och lov för Internet. Lite av det på bilden har jag faktiskt lyckats köpa i Sverige, ibland har man tur och hittar någon som importerar just det man vill ha men det händer inte så ofta tyvärr.
I går när vi skulle på promenad ute i "Vildsvinsskogen" så såg vi de här vackra Gullvivorna och det fanns hur mycket som helst. Hela skogen var dessutom full med Liljekonvaljer. Tyvärr kunde jag inte ta kort för jag höll i en stor träkäpp. Tänkte att jag skulle försvara oss om det kom grisar.
Så här har vildsvinen ställt till det. Man kan inte tro sina ögon när man går upp i skogen bakom huset. De är värre än värsta jordfräsen.

Det här är vår jordkällare. Jag har faktiskt inte varit vid den förrän igår.
Det här är en ovanlig syn för katten Sune gillar inte våra hundar men med Alexi går det ganska bra.
Sune gick jättenära Alexi när hon skulle gräva i sin favorit jordhög.
Hon är så gullig även fast hon är busig. Vi går på hundkurs på torsdagar och hon är verkligen duktig. Sist tränade vi lite Agility. I morgon ska Lina och jag fixa en bana här hemma så att vi kan träna. Vi var till Rusta och köpte lite grejer till det. Pudlarna älskar också att springa igenom tunnlar och hoppa över hinder.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails