torsdag 28 maj 2009

Vår entré är nog Sveriges tråkigaste. Det har dessutom sett ut som en soptipp där ute. Kaninburar och massa annat bråte. Man blir på dåligt humör när man kommer hem men nu har jag satt fart där i alla fall. Skurat och målat betonggolvet, beställt fönster och en dörr. Det kommer inte att bli exakt som jag har tänkt mig men allt kostar ju pengar och den här billigare varianten får duga ett tag. Huvudsaken katterna får det lite bättre i vinter( och vi).

Här har jag skurat tak, väggar och golv.
Ronja undrar varför jag tagit bort hennes och Sunes hus.


Här har jag börjat måla.

Det gick riktigt bra, katterna sprang inte i målar färgen en ända gång.
Färdigmålat. Jag målade med vattenbaserad golvfärg. Alexi gillar att springa fram och tillbaka i tunneln.

Här har jag lackat den nya kaninburen. Nu har alla 3 kaninerna fått flytta ut på gräsmattan. Jag ska ta kort senare och visa er.

1 kommentar:

Sus sa...

Har Alexi tagit MOSES tunnel?????
Det där e det bästa han vet. Fasta allra helst ska det va RIKTIGA.... såna där som finns vid/ och under vägen.
Kaaaan va lite problematiskt å nervöst‚ då hans storlek blir ett litet handicap då han ska vända!!!
Förhoppningsvis finns det ett ljus (å mat...) på andra sidan tunneln oxå!
-DET FINNS BARA EN VÄG Å DET E FRAMÅT!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails