tisdag 10 februari 2009

Lantmäteriet

I dag har vi haft besök av Lantmäteriet och Bröderna som vi "köpt" gården av. Det var inte roligt för tomten kan inte bli som vi trodde enligt mäklarens beskrivning. Det blir en ganska stor skillnad.
Det beror på "eventuella" fornminnen som antas ligga på marken. Hela min planering går åt skogen.
Lite deprimerande är det.
I går hade vi Vildsvinsbesök igen, ungarna var livrädda och jag lyckades få in hundarna innan de fick syn på monstergrisen. Den här gången var det bara ett vildsvin. När vi gick och stakade ut marken så hade vi riktigt bra "metallspjut" kanske borde skaffa sådana så att vi kan fånga ett par grisar.

Här gick vildsvinet, någon meter i från det "lilla ruckelhuset". Bilden är tagen i från Kims rum.

Gem den här byggnaden så går det en gräns där det också antas ligga någonting, tex fornminne eller liknande. Jag gillar inte antaganden, jag vill ha bevis.
Här kan man se den lilla ladan och Lantmätarens bil. Ungefär där bilen står kanske gränsen blir, det är säkert 3000m2 som går bort där. Där har det stått en gammal ladugård tydligen. Bilden är tagen i från Linas rum.
Tomtgränsen kommer att sträcka sig förbi äppelträden bort till de sista träden ungefär. Fast den biten är inte till någon större nytta tyvärr.
Här bakom huset drog vi upp gränsen lite. Jag påpekade att jag skulle bygga ut tvättstugan och behövde mer plats. Vi har ju så mycket tvätt.
Jordkällaren kommer vi att få med, det var inte meningen från början. Bilden tog jag i från badrumsfönstret.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails