torsdag 29 januari 2009

Säng

I dag snöar det. Det är jättefint ute. Hoppas att det inte kommer så mycket mer eftersom vi inte har något att ploga med.
Jag har inte så mycket nytt att visa just nu eftersom det inte händer så mycket i huset för tillfället. Köksgolvet är i alla fall målat. Det blev ganska bra.
Jag tänkte visa bilder på vår fina säng. Tyvärr hittade jag inga bilder på hur den såg ut omålad. Sängen har en lokal snickare gjort. Jag hittade en bild i en tidning på en säng som var jätte fin. F
ast jag tycker att vår säng blev ännu finare än den. Tog med mig bilden till snickaren och så snickrade han ihop den.


Det var meningen att sängen skulle bli helt vit, och det var den först. Men jag var lite lat när jag målade. För att den skulle se lite sliten ut så slipade jag lite här och där. Misstaget var att jag inte målade hela sängen mörkbrun först, utan duttade i brun färg där jag slipat och det blev inte bra. Så går det när man slarvar.
Det slutade med att jag gned in den bruna lasyren med en trasa. Det blev ganska bra. Änglarna hittade jag i en butik på internet. Det sitter en mindre på fotgaveln. Dem var jag också tvungen att måla för de var i en annan färg.


Så här ser den ut i det nya sovrummet. Nu kan man i alla fall se sängen. Det förra sovrummet var ju bara en liten skrubb.

1 kommentar:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vad roligt att du mailade till mig och berättade om din blogg och allt du gör !!
Himmel vad duktig du är !!
Klart att du får länka mig..
Hit komer jag tillbaka..
Kraam Anette


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails