söndag 3 juli 2011

En hel drös med stallbilder.

Det börjar ta form i stallet... I min vildaste fantasi har jag aldrig ens kunnat tro att jag skulle göra i ordning ett stall till hästar. Det enda jag tänkt sedan vi köpte gården är att vi ska riva ut allt och göra det vi tänkt. Men nu står jag här och städar och målar som en galning.... Fast innerst inne så tror jag inte att hästarna bryr sig om vilken färg det är inne i stallet... men man  vet ju aldrig.. de kanske också gillar vitt,svart och grått precis som jag. Jag hoppas att de gör det i alla fall för jag kör med likadana färger som vi har hemma, fast lite mer grått.
I morgon ska vi hämta Lina. Nu har hon varit på ridläger i 8 dagar och hon är jätte nyfiken på vad som hänt i stallet. Hon är precis lika petig med färger som jag.  Jisses... vad har jag gett mig in i ....


Det blir så fint med svarta galler och gråa väggar.
Usch... ingen trivs väl i en så här ful box...

Så här ser det inte ut längre men jag glömde kameran,. Nu är det målat ungefär till halva stallet och det får räcka eftersom vi inte kommer att använda delen längst bort.
Hoppsan.. vem hjälper mig att städa?? Han som skulle packa och flytta om det kom hästar hit....(han ändrade sig väldigt fort)
Jag målade 4 boxar i går och färgen vill inte torka... det är så fuktigt ute... men det blir superbra, bara jag målar ett varv till.

Dörren in till sadelkammaren är jätte grön, men inte länge till. Väggen har jag målat vit och panelen grå.

Ytterdörren var jätteful och röd men nu är den svart och fin.

Stenväggarna är superäckliga, men vi hittade en säck med släckt kalk som jag blandade i en hink med vatten och lät det dra 1 dygn.

Här har jag precis målat på kalken. När det torkar blir det vitt. Man lär få göra det några gånger. Stor skillnad efter 2 lager.
Ha en riktigt bra söndag! KRAM!

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Oj! Lina kommer bli världens lyckligaste Lina, det här är rena drömmen för en hästtjej. Vilket stall ni har, otroligt fint. Var jag häst skulle jag gärna bo i en box där. Idag ska vi ta ner hästarna till Vänerns strand och samtidigt ha lite picknick.
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅååå vad fint du har gjort.Lina kommer bli överlycklig.....WOW vilket härligt stall ni har.Ha nu en skön söndag vännen.Kraaam Rita ♥

Cc sa...

Oj vad du står i men det blir så fint. Kram


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails