torsdag 27 januari 2011

Tiden bara rinner iväg....

och jag hinner inte med min så mycket bloggande direkt. Känns som om jag bor på jobbet....
Fick faktiskt tag på en riktigt duktig kock i höstas och han skulle börja jobba hos oss i januari lovade han. Skönt... trodde jag.. äntligen kanske jag kunde få lite tid över till annat... Han försvann som en avlöning och hörde inte ens av sig och berättade att han ångrat sig... Trist, men det ordnar sig nog med det med....
Under veckan har jag förberett lite till Bröllopsmässan på Grand Hotel i Stockholm som vi ska vara med på. Jag har broderat ett påslakansset med monogram och gjort lite fler armband samt en drös med broschyrer.
Det blev ganska så fint när vi fixade till kudde och ett täcke med det broderade på en ställning. Får visa er i morgon för jag glömde kameran hemma. Jag hinner tyvärr inte vara med på mässan själv för vi har en fest inbokad på jobbet på lördag.

Örngottet. Jag borde kanske ha valt en ljusare beige... men tänkte att det kanske inte syns så bra då.
Vi kommer att ge de som bokar sitt bröllop hos oss ett varsitt set med deras monogram på.

Här kan ni se min bästa lampa... utan den så är det svårt att pyssla med smått.
Det är en OttLite lampa med dagsljussken.... fantastiskt bra för ögon som mina(över 40) som har svårt att se utan dagsljus. Jag köpte den av Agneta. Symaskineriet i Karlstad
Jag ska spara ihop till en större men den här räcker till än så länge.
Kan verkligen rekommendera den. Förstår inte hur jag kunnat klara mig utan en sådan förut....


Ha det så bra!!! Nu ska jag ta en runda bland lite fina bloggar och se vad jag missat...
KRAM!!!!!

6 kommentarer:

Östervik9 sa...

Gud vad fint ni har fått det i huset:) Kom ihåg när vi var på visningen innan ni köpte det. Min sambo bara suckade och sa att här finns det att göra... Jag försökte med alla sätt att tala om för honom hur fint det kunde bli....
Så det fick bli småland för oss istället:)
Vackert monogram!
Ha en trevlig kväll, väntar hem min sambo som har varit i Bålsta hela veckan.
/Camilla

Det vita dårhuset sa...

God afton!
Vilket ställe ni har!! Skulle jag gärna sätta tänderna i ;) Ett sådant ställe vill säga :))

Jag vill tacka för de fina orden Ayden! Dom betyder mycket för mig :)(!)

Många kramar Erika

Anna-Lena sa...

Så trist med kocken som försvann. Hoppas att det löser sig.

Åh så vackert det blev med monogrambrodyren. Synd att man inte ska gifta sig.... Kommer du att ta upp beställningar på sådana med?

Ha nu en riktigt skön helg!

Kram Anna-Lena

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhhh vad roligt med en sån mässa, jag kommer ihåg att vi , då vi hade vår butik, då var vi med på en sån mässa också, vi gjorde härliga dukningar..
Sååå fint att du har broderat o visar det !! Sååå fint..
Och du, en sån där lampa skulle jag behöva för jämnan, kanske skulle montera en sån på skallen..fnisss..jag ser så förbenat dåligt, är nog dax att boka in ett besök hos optikern, vet inte varför det tar emot så..
Kraaam Anette
P.s Konstig kock det där som bara försvann..hoppas du får tag i en ny vettig en..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket vackert broderi du gjort, jag tycker färgen är så fin också. Vilken vacker gåva och få ett sånt.
Trist med kocken, det hade du behövt som sliter så jämt. Bra lampa du köpt av Agneta, tror jag sett sån hos henne.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Fint monogram
Kram
Hanna


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails