söndag 16 januari 2011

Brodyr i silver...

Nu har jag provat att brodera på svart sammet i silvertråd och det blev jättefint tycker jag.
Vi ska vara med på Bröllopsmässan på Grand Hotel om ca 2 veckor och då tänkte jag ha med lite smycken på en sammetskudde. De smycken som jag tänker ha med är inte färdiga så de visar jag en annan gång. Jag tänkte även brodera påslakan och örngott med monogram som vi kommer att ge de brudpar som bokar sin bröllopsfest på Bålsta Gästgivaregård.... med deras namn/initialer förstås... Det kommer att bli fint.
I fredags firade vi vår dotter Ida som fyllde 18 år i tisdags... jisses vad tiden går fort...

Jag sydde även smyckespåsar i sammet och silver. BG som i Bålsta Gästgivaregård. Jag har ett skåp på jobbet där jag hade mina smycken förut... ända tills en "anlitad konsult" rafsade ihop dem och slängde in dem i en skrubb när jag var på semester förra våren... Då tappade jag sugen... men nu i veckan tror jag att jag ska göra i ordning det skåpet igen... (Den sk. konsulten/bedragaren.. finns ju inte sedan i augusti i vårat liv.... och lär inte beträda vår mark heller något mer...)
Svart sammet och silver.. så fint...


Kudden som smyckena ska ligga på. Jag sydde fast silvertofsar i hörnen. De var nog lite väl små.

Det var svårt att få till en bra bild tyvärr.
Här ligger lite olika armband. De övre är stretchiga enkla "Krims krams" armband som Lina och jag gjorde när vi lekte med lite pärlor... Jag har så mycket pärlor och smyckesdelar så nu måste jag göra mig av med dem snart. Det får bli till att göra en hel drös av berlockarmband så fort jag hinner.

Jag flyttade min stora ljusstake när jag städade sist. Här står den bra tycker jag.

Här håller vi på att duka för Idas 18 -årskalas....

Micke med 2 av våra gäster.. Ida vill inte synas här på bloggen så ni får inte se hur min 18 åring ser ut....

Nu ska jag fortsätta sy lite. Ha det riktigt bra! KRAM

6 kommentarer:

Cc sa...

Å vad fint, du är duktig du. Det är en superfin ide med kuddarna. Tänk om jag kunde komma i gång med att vara kreativ men just nu har jag tagit tag i allt målningsabete i stället. Ha det bäsdt. Kram

Livet på Berget sa...

Grattis till Ida! Wow vad snyggt det blev med silverbrodyr! Vilken fantastisk gåva att ge till de som bokar hos er, de kommer bli väldigt uppskattat och en fint minne för dem. Men du, INTE ska dina vackra smycken ligga i en skrubb, in i skåpet igen bums. Den där konsult bedragaren ska väl inte få förstöra längre!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anki sa...

Jäklar vad snyggt! Monogram-sänglinne blir säkert jätteuppskattat...jag skulle iaf gärna ha det *ler*
Supersnygga armband oxå, jisses vad du kan...hur hinner du allt?!
Hälsa Grattis till dottern!

Kram kram!

LantlivsAnette sa...

Nämen himmel vad du är duktig !! Ohhh så fina brodyrer !! Vad du kan !!
Jaa, nu har jag återhämtat mig från den långa resan..puuhh..att åka så långt på så kort tid, det är inte min grej alls, bara stress..ingen njutning alls..nå, nu har jag ju provat på det också..
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Kathys Home sa...

Å vad fint det blev....gud vilken bra maskin du har...ja du är väl inte så tokig bakom pedalen heller :-)) Det kommer bli jättebra detdär...hoppas att många bokar sitt bröllop hos Er nu också..Ha det gott...kram kat

Anonym sa...

Menar du verkligen att alla kommentarer var patetiska? Även de som håller med Erika? Även de som använder ord som tjurkärring, surkärring mm? Hmm, detta blev lite att fundera på.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails