måndag 26 juli 2010

Urmakare????? Nä.. inte jag inte....

Ville bara visa er lite av delarna som mina nya smycken kommer bestå av. Riktiga Vintagesmycken kommer det att bli. Vad passar inte bättre än att influeras av åren 1890-1930 ungefär när man bor i ett hus som är byggt 1890..... Familjen suckar djupt när jag ständigt hittar på nya saker att göra och det har jag också börjat med....
Sista åren har allt gått i 500 km/h och nu tror jag att det tagit stopp. Orken och inspirationen försvann som en avlöning. Har knappt satt min fot på jobbet på 7 veckor.... Det enda jag gjort sista veckorna är husmålning i stort sett... Sedan har jag mest bara gått runt, runt och inte gjort något. Förutom några armband som jag haft beställning på.
Nu känns det lite roligare när delarna som flugit tvärs över Atlanten kommit... jisses så små delar... behöver nog förstorningslampa för att se de mikroskopiska små delarna. Det lär väl dimpa ned en del paket närmaste veckorna med... när jag gör något så blir det ju inte i bara ett exemplar.... flera hundra närmare bestämt..hahahaha...

Underbara små delar. Jag blir alldeles salig när jag tittar på dem....

Den här burken är inte större än en 5-krona.
Urtavlor... gamla och vackra.




Min lilla Prinsessa Lina är på ridläger utanför Järlåsa i en hel vecka, och det är så tyst och tomt i huset. Tänk vad en 9-åring kan liva upp ens liv.... Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att hon åkte. Jag är jättenervös hela tiden... Tänk om hon skadar sig??? Men hon är SÅ nöjd... vilken dröm att få vara med hästar hela tiden....




En jättefin gård med massor av hästar. Det är 17 barn där nu. De andra är äldre än Lina....

En lite nervös tjej med sin "Pudelhandväska"...

I den här boxen står hästen Iglo som hon blev tilldelad. Fast nu var han ute i hagen. Det är bra att de ska ha samma häst hela veckan. Vilken upplevelse för en liten tjej som älskar hästar. En upplevelse för Mamman med....

Jaha... få se om inspirationen för smyckestillverkning infinner sig eller inte. Det känns nästan som om den gör det... Jag är så glad att det blev pissväder för då kan jag vara inne med gott samvete. Ha det så bra alla semesterfirare och ni som jobbar också....KRAM

4 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gud vad du är kreativ alltså..vilken toppen ide att göra smycken av gamla fina urverk !!
Dom ska bli roliga att få se sen !!
Jag kan tro att du saknar din lilla tös, så är det ju..men hon har nog jätteskoj där med alla hästarna !!
Ha det gott vännen
Kraaam Anette
P.s Vaaa, har du varit från jobbet i 7 veckor, det var duktigt det, har du fått tag i en kock då ??

Norregård sa...

Hej!!
Men vaaaaaaaaar har du fått tog i allt det??? Kommer bli så fina smycken!! Skönt att du är ledig!!!

Lina har det ju toppen, hästar är bäst;o) Jag saknar mina så!!!

Kram Malin

Plupps krypin sa...

Kul att din dotter är där. Har hört många som säger att det är toppen. När du åker upp dit så ligger det ett litet torp på vänster sida, det har jag haft som sommarstuga. har inte sett det på många år men det var underbart då.
Spännande med nya ideer med smycken. Din inspiration kommer nog när du får vila ut.
Må så gott, Yvonne

Old and New Home sa...

Oj vilken skön samling. Hur har du lyckats få tag i så många söta urtavlor. Letar man på tradera ex så går dom för säkert 50 kr stycket och det funkar inte riktigt med min smala börs *Ler*

Kram Cattis


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails