tisdag 29 juni 2010

Klädkammaren är så gott som färdig..

Nu fattas det taklister, golvlister och foder. Micke åkte till Lysekil i söndags på ett jobb och kanske kommer hem i dag om jag har tur... för nu behöver jag verkligen lite hjälp. Ryggen har sagt upp sig och huset är upp och ned vänt...
Alla kläder är på plats och det mesta har jag tvättat som legat i flera månader. Så himla skönt att få ordning på kläderna. Men ett jobb ger ju tusen andra. För att flytta på lite saker gör så att man får flytta om miljoner ting innan allt hamnar på plats...
Innan Micke åkte så kom min bror och hjälpte honom att få ut de 3 stora garderoberna från rummet där uppe. Nu ska jag ha alla pysselprylar på ett ställe(förhopningsvis). Jag vet inte hur jag tänkte när vi flyttade hit. Det svider lite att plocka isär garderober som vi haft lite drygt 1 år... men, men.. det tar tid innan man vet hur man vill ha alla saker.
Nu tänker jag inte möblera om på flera år.. nu får det räcka.. (hahahaha..)
Micke får en överraskning när han kommer hem... en kompis ringde precis och de höll på att röja ur ett hus fullt av gamla möbler och prylar.... Hon sparar allt... så åker vi dit med släpkärra nästa vecka när Micke har semester... Jisses vad "glad" han kommer att bli. En tur till Dalarna med släpkärra... Ett gammalt slagbord... massor av gamla stolar mm.. klart vi måste åka

Jag är imponerad.. Micke lyckades göra en perfekt dörrkarm till den gamla dörren.

Bilden är tagen från hållet där sängen står.
Rymligt och bra. Spelar ingen roll att sovrummet blev mindre. Huvudsaken är att man kan sova där.

Här stod det 3 meter garderober. Fulla av kläder som vi inte kom åt eftersom det alltid legat saker framför dörrarna... När Micke åkte lovade jag honom att inte måla väggarna....

Men.... tänkte jag.. hur ska jag få inspiration av dessa gula smutsiga tapeter... Om jag ska kunna måla, fixa, sy och göra smycken här inne så var jag ju tvungen att...

Måla väggarna... med en rygg som är av lyckades jag tillslut måla i går. 2 varv med äggskals färg... Det svåraste var att ta sig upp och ned från stegen... vilken syn... Golvet lyckades jag såpaskura också så nu luktar det ljuvligt där inne.

Garderoberna på andra sidan får vara kvar. Där har jag lagt in massa tyg och annat pyssel. Lakan och dukar ska jag försöka placera någon annan stans... vet inte riktigt ännu hur det ska gå till....

Hemsk syn.... men snart är allt på sin plats.... Trådbacksställningarna ska vara i pannrummet när vi städat där....

Svimma inte nu... så här ser det ut i nästan hela huset just nu... Känns ganska så hopplöst.

Allt ordnar sig nog.... och kommer nog bli kanonbra...
I dag är ryggen värre så jag kommer inte kunna göra nåt...
Ha en riktigt bra dag.. KRAM

6 kommentarer:

Hanna sa...

Så tråkigt med din rygg, hoppas att det blir bättre snart.
Kram
Hanna

Plupps krypin sa...

Verkar lite jobbigt............men kul! Guuuu, va fint ni gör! Krya på ryggenkram Yvonne

Hannis sa...

Klart att det kommer att bli bra!!
Det måste ju vara lite kaos innan man får fint=))
Det ser att att bli kanon!

Hoppas att ryggen blir bättre/
Kram Hannis

Norregård sa...

Vad du jobbar och sliter, var rädd om Dig!! Men det blir ju så bra när du gör något;o)

Kram Malin

Viola sa...

Attan oxå, ond rygg är inte roligt, har ju en som krånglar för jämnan..men det kommer att bli så bra så när det blir klart..hoppas du mår bättre, kramen

Livet på Berget sa...

Men gud så jobbigt stackars stackars dig men jag är jätte impad av att du fixat så mycket med din onda rygg. Fint blir det också. Hade jag bott närmare hade jag kommit och plingat på och startat ett storröj. Du hade kunnat ligga i soffan och dricka kaffe bara. Finns inget roligare än att röja upp och sortera. Hur kul som helst:).
Ha de gott!
Kram
/Sara


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails