söndag 16 maj 2010

Kan kläder krympa när de inte används????

Det verkar faktiskt som om kläderna krymper när de bara ligger i garderoben. I alla fall mina eller så är det någon som har torktumlat dem i smyg... Nä.. det är sorgligt att kroppen inte passar i alla mina kläder. Jag har inte tänkt på det så mycket eftersom jag bott i en "kockkostym" sedan oktober i stort sett. Kockkläderna tänker jag inte ha med mig på vår semester så det var bara till att åka och köpa lite nya kläder idag. Ungarna behövde lite nya kläder,badkläder och skor också.
Kim fyller 16 år i morrn och önskade sig skor. Jag trodde han hade storlek 39 och bad dem hämta 39:0r..... det visade sig att ungen hade storlek 43!!!! Hur gick det till? för jag kan inte minnas att han fått nåt där i mellan.... har han vikt in tårna eller?? Stackars unge... ja, ja nu har han fått 2 par 43:or i alla fall ,stackars barn vilken Mamma....
Nu har alla fått lite kläder och skor så vi klarar oss ett tag hoppas jag. Passen har jag också kontrollerat för vi har råkat ut för det en gång att 1 av passen precis gått ut och det var inte roligt, men man lär sig ju av sina misstag....
Nu kommer jag få jobba dygnet runt tills vi åker tror jag, har inte hittat någon kock som passar ännu. Ska försöka ordna med det i morgon. Inte ens det bästa bemanningsföretaget i Sthlm. verkar kunna hitta en kock till mig.... det ordnar sig i morrn...


Den här bilden älskar jag. Ida tog den förra sommaren. Lina står vid vår stalldörr. Den passade så bra i dag tycker jag eftersom jag vid att svagt ögonblick lovade henne att vi skulle hyra en häst i sommar och hon påmint mig hela dagen i dag... Jisses hur kunde jag va så dum?? Får försöka kolla under veckan.

I början av veckan var jag in i en skoaffär här i Bålsta "Your Style". Vi hade mingelkväll på jobbet för kvinnliga företagare i kommunen och då var hon med och visade upp sina skor. De jag köpte är av märket GEOX och har inbyggd "aircondition" det finns hål under så man blir aldrig svettig om fötterna och de är supersköna och även superdyra....
Jag gillar ju att gynna de små butikerna i "byn" så de här köpte jag i en butik som heter Highlight här i Bålsta. Hon har haft sin butik här i massor av år och jag handlar en hel del av henne. Min Odd Molly jacka köpte jag där...
Fast i dag åkte vi till Barkarby för allt kan man inte köpa här tyvärr. Vi var in på Kapp Ahl för att leta efter badbyxor till Kim och då hittade jag den här.. Söt.. passade så bra till..

de halvlånga jeansen med de fina detaljerna tycker jag.

Idas klass har konstutställning i kommunhuset den här veckan... Jisses vilka tavlor, teckningar och annat hon gjort. Tyvärr så får jag inte lägga ut bilder på det hon gör för hon blir sur. Men den här tavlan har jag fått av henne så det räknas inte och hon tycker att den är så ful. Hon är så himla duktig och jag är så stolt. Jag ska minsann till kommunhuset med kameran i högsta hugg...
Ska anmäla oss till konstrundan som är i september. Hon med sina tavlor och jag med mina smycken så får vi se om hon går med på det eller inte...


Nä nu är det läggdags, det blir en jobbig vecka så bäst att försöka sova några timmar. Ha det så bra Kram Aydan

4 kommentarer:

Britt sa...

Det är väl märkligt att barnen växer utan att man märker det...
Helt plötsligt har de passerat flera storlekar, det borde nästan göra ont att växa så snabbt.


Kram britt

Tigris Predikantan sa...

Häromdagen när jag skulle hitta fin sommarklänning kunde jag konstatera att sambon krympt alla mina sommarkläder från förra året...:(

Vit som snö sa...

För ovanlighetens skull så fick jag motsatt "problem" i år... På ett sätt kul men anledningen var desto mindre kul. Nåja, man får bara gilla sina volanger:) Du har ju hittat jättesöta kläder!!!
Vilket vackert kort på dottern!
Och såklart att ni ska ställa ut era verk!!!
Ha det gott!
Kram Cilla

Cc sa...

Aha, är det så. Jag har just funderat på varför kläderna har blivigt mindre. Bäst att köpa tokstort så de räcker ett tag. Fattar inte att det skall vara så svårt att få tag på en kock, har alla omskolat sig? Kram


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails