onsdag 9 september 2009

Ett steg närmare....

Ett rött hus med vita knutar.
Jag skulle ta kort men batteriet var slut i kameran så det får bli en bild på hur huset såg ut i september förra året.

Det såg verkligen ut som ett öde hus . Totalt misskött både inne och ute. Ute ser det fortfarande bedrövligt ut men det känns lite bättre när vi fått på lite färg på framsidan. Det är inte färdigt ännu. Tiden räcker inte till, det blir mörkt så fort och så har vi ganska mycket på jobbet den här veckan.
Jag klättrade i alla fall u
pp på entré taket och målade runt fönstren i kväll. Jätteläskigt... tog fönstervägen in. Kim fick hjälpa sin gamla mamma in.

Stackars sorgsna hus...
En bild på hur köket såg ut exakt 1 år sedan. Det har hänt lite sedan dess men fattas en del små grejer som lister och sånt.
När jag bläddrade bland bilderna så hittade jag den här gulliga bilden. Vår pudelfamilj.
De sitter på trappan till vårat förra hus. Visst är de underbara!! Trappan var precis färdig. Vi slet som galningar mitt i natten med bygglampa. Micke snickrade och jag målade husgrunden. Det var helt sjukt.. Vi jobbade dygnet runt för att få allt fixat inför husförsäljningen.
Här är de allihopa. Mammas storpudel Ellen sitter alltid fint som en drottning. Nu har vi "bara" 2 pudlar. Elvis fick åka till himlen 1 år sedan.

Hoppas vädret håller i sig, I dag hade vi 24 grader. Hinner inte måla något före fredag så regnar det då blir jag galen.

3 kommentarer:

Vit som snö sa...

Wow! När man ser hur köket såg ut så inser man att ni slitit ganska hårt!!! O jag kan nog se framför mej hur fint det kommer att bli på utsidan också. Men det är ju det där med tiden...o att den ska tajmas med vädret... Håller tummarna för uppehållsväder!
Vilka goa pudlar! Har ni alla kvar?!
Kram Cilla

Brocante sa...

Ja her er det forandring! Jeg har også forsøkt hele sommeren men har enda ikke fått malt huset - hver gang jeg skal begynne så regner det. Det blir så vakker hos dere. Moro å følge med.

LantlivsAnette sa...

Gomorron där borta !!
Åhh vad ni är flitiga, det är så himla kul med före bilder, då ser man verkligen allt arbete som man har gjort !!
Och vilken söt pudelfamilj..åhhhh..och lilla dottern..
Du, ha nu en toppen dag, jag slänger över lite äppelkaka till dig, ta emoooooot...
Kraaam Anette


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails