lördag 25 juli 2009

Våra nyanställda gårdskarlar från Rättvik

Jag tänkte presentera våra nyanställda herrar. Micke tog med sig dem från Rättvik i dag när han hämtade Lina och Kim. Vi har inte berättat för dem ännu vad deras arbetsuppgifter är. Mus och råttjägare ska de jobba som för Sune behöver hjälp nu när Ronja försvunnit. Vi hoppas att hon dyker upp igen för hon var den goaste katten i världen.
De 2 nya killarna är 10 veckor gamla och ska få bo inne till att börja med. Vi får hoppas att det här ska gå bra eftersom jag är extra allergisk mot katter. Hundar går lite bättre. När de vuxit till sig kommer de nog att vara ute rätt så mycket.
När jag kom hem i från jobbet hade de installerat sig i Kims rum. Kim har gråtit ett par gånger, han är så rörd. Dels för att han tycker om dem så mycket och för att kattungarnas mamma blivit av med dem
.
Kim har alltid önskat sig en egen katt och nu har han en. Den hette Kimmsie igår men nu har Ida övertalat både Kim och Lina att de inte kan heta Kimmsie och Linus eftersom det liknar deras namn. Idag heter de Jack och Ianto. I morgon kanske de fått nya namn, det får vi se då.

Jag tror att det här är Jack. Så här såg han ut när jag tog in Zoro. Han fräste lite och Zoro var först nyfiken men lugnade sig.
Zoro är nästan lika duktig som Elvis var men Fiffi är en katastrof, det här kommer inte att sluta väl...
Kattungar är faktiskt jättegulliga, jag har aldrig varit en kattmänniska förrut men jag börjar gille de små liven.


Så här sov de när jag kom hem. I bajshuset..??? Undrar bara var de hade tänkt uträtta sina behov om de tror att det här är sovrummet?? Inte på mina såpaskurade nästan trärena golv hoppas jag....

2 kommentarer:

torparhuldas blogg sa...

Skrattar gott här, så det blev kattungar också! Finns risk att du får chokladkanin när vi ses nästa gång;) ha det så gott med era nya små skyddslingar! Kram Anna-Karin

Viveka i Bläckhornet sa...

Men åååååh vilka sötnosar. Jag älskar katter och vuxit upp med dem när jag var liten. Dessvärre fick jag allergi och nu kan jag inte ta i dem. Men kärleken till dem finns alltid kvar...

Kram Viveka


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails