onsdag 17 juni 2009

Gammalt bord

Det här bordet fick jag många år sedan av Gittan och Svenne. Den stod i torpet som de hade på den tiden. Jag betsade den mörk och hade på vitkalkningsvax men nu vill jag att det ska bli lite vitare och måla på ett vaxat bord går inte om man inte tar bort vaxet först. För att ta bort vax måste man rengöra noga med ett starkt medel som heter Benco och det är jättejobbigt. När jag var på färghallen så hittade jag färgad vax just för möbler. Jag hade provat deras golvolja förut och den var OK. Så hem med burken och pensla på och jag tror faktiskt att det kommer att bli bra.

På bilden ser det vitare ut än vad bordet var innan och det passar inte så bra ute i entrén.


Osmos vax för möbler.
Så här enkelt har det aldrig varit att få en möbel hyfsat vit och ganska snyggt blev det också. Jag ska stryka på ett lager till senare.
Och till sist.. Pakrika plantan som vi fick av Stina och Åke. Den har överlevt och paprikorna börjar bli röda och fina.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails