torsdag 2 april 2009

Soptipp?? Eller??

Nä.. Det är vårat sovrum i måndagskväll. Jag skulle bara dammsuga, skura golv och damma. Men det slutade inte bara med det. När jag torkade av mina 2 garderober så tänkte jag att det nog var bäst att måla färdigt dem också. Jag började måla på dem 6 månader sedan.
Faktiskt så gillar jag andra färger än vitt, svart och brunt. Rosa till exempel.Här kan man se att garderoberna har en grön nyans och det passar inte in i vårat hus tycker jag.


När jag ändå höll på så målade jag korgarna som står uppe på skåpen. I dem har jag lite olika saker, så som kläder till Pudlarna, tofflor och sånt. Mina hundar älskar kläder precis som jag... Sådan matte sådan hund...

Mycket finare eller hur?
Mitt fina lilla skrivbord som jag fått av Mamma.
Man blir så glad när det är rent, vitt, rosa och när solen tittar fram.
Här ställde jag den blivande badrumsmöbeln. Den kanske står bättre här än i badrummet.
Lakan, kuddar och filtar är från Hemtex.
Den här byrån målade jag till Lina men den fick inte plats i hennes rum även fast rummet är dubbelt så stort som hennes gamla. Skumt...

Nu fattas bara en spegel och något på väggarna, sedan tror jag att jag är nöjd. (för den här veckan)
Det här är en IKEA kista som var brun förut.

2 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Soptipp...skojar du? hihi Sovrummet är ju helt underbart. Ohh så fint med pärlspont på väggarna och all denna plats till förvaring. Så många fina skåp och bord och kistan..mmmmmm vitt och rosa ihop...ljuvligt!!! Kram Paula

torparhuldas blogg sa...

Åh så fint! Jag längtar tills vi kan skaffa ett eget hus så man får måla och fixa själv! Du är en sann inspirationskälla!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails