onsdag 8 april 2009

Glad Påsk

Glad Påsk önskar vi er alla som kikar in hos oss.

Vi brukar inte ha något påskpynt hemma hos oss så ofta. Men för några år sedan så pyntade vi ute på Linas lilla bord med de här sakerna. När vi var och handlade så ville Lina att vi skulle köpa en duk med kycklingar på till matsalsbordet.
Jag gillar inte riktigt den stilen men vad gör man inte för sina barn. När vi fixat bordet, satt björkris med fjädrar i en vas så kom jag på att vi faktiskt hade lite påskpynt.

Vi gick till ladan och rotade tills vi hittade påsen. Det blev som julafton för Lina när vi pyntade i öppna spisen. Hon tyckte att det alltid skulle vara påsk och att det var synd att vi bara haft det en gång hemma ungefär. Hos mormor är det alltid fint dukat med massor av pynt och fina påskägg.
Skärpning till mig...
Nu ska här pyntas varje jul och påsk med massor av färger. Inget vitt och svart till jul och påsk. Snart har vi ju ingen liten "bebis" kvar att göra så förväntansfull och glad. Hon blir ju snart tonåring hon med. Den nya hunden, Alexi, trodde att vi gjorde i ordning spisen till henne, hon började knycka sakerna direkt den rackaren.




4 kommentarer:

torparhuldas blogg sa...

Hej, och glad påsk tillbaka! Jättefint, som en påskkrubba!

Lilla Blanka sa...

Hej Aydan!

Tack snälla för titten hos mig! *kram*

Har scrollat bakåt bland dina inlägg..och fastnade för sovrummet, vad jättefint det blev (och vad kul att se kontrasten innan du började göra fint!)

Kram och Glad Påsk!
Mia

Kamomilla sa...

Hej på dig!
Vad roligt att du kikade in hos mig och lämnade en liten hälsning! :)

Vilket fint hem ni har, jag ska nog titta lite närmare på din blogg ännu!
Ha en skön påsk!
Kamomilla

Skomakartummen sa...

Nämen hej, Kul att du tittade in till mig för hittade jag din blogg.... Detta måste vara väldigt sammanträffande... Visst har ni huset nära E18? Jag körde upp på gården och vände dan innan vi åkte på semester.... Spanade in den fina ladan... *ler* Används den fina stenladan till häststall eller något annat... Den är sååå fin! Gillar verkligen ditt hem, fick ångest så det räckte och vart över.... Många goa kramar Sari


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails