onsdag 11 mars 2009

Någon "plattsättare" lär jag aldrig bli. Jag tyckte att jag ritade rutorna så noggrant, men när jag började måla så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det får vara så tills vi lägger in riktigt klinkers någon gång i framtiden. Det här är lilla toaletten nere. Jag har alltid velat prova att måla ett rutigt golv. Det var lite pyssligt men roligt. Jag hatar maskeringstejp därför fick det bli utan och det blev ganska rakt ändå. Allt behöver inte vara spikrakt i ett hus som inte har något rakt överhuvudtaget.

Så här blev det. Nu ska taket målas och pärlspont upp på väggarna.

Här har Micke börjat slipa.


Golvet målat 2 ggr med Alcros Lokal golvfärg vit. Jag har ritat upp rutorna.
Och här har jag börjat måla.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails