onsdag 25 mars 2009

3:e gången gillt brukar man ju säga, men det gäller inte målningen av mitt köksgolv. Nu har jag målat det 7 gånger. I vanlig ordning så började det med städning... och givetvis en tur till färghallen. Golvet var hopplöst det gick inte att torka rent utan att krypa och gno med en trasa centimeter efter centimeter. Det är jättefint att ha ett golv målat med linoljefärg om man inte använder det har jag lärt mig. Inte med 3 hundar(och oss). För mina nervers skull så fick det bli "modern" golvfärg. Ett golv målat med linoljefärg får jag nog ha när jag är pensionär, ungarna flyttat och inga djur. Man kan ju inte få allt man vill här i livet. Nu hoppas jag att jag bara behöver torka golvet 1 gång om dagen. Ett vitt golv med hundar är inte heller så smart. Vill man ha det rent och är hemma så kan man torka golvet 1 gång i timmen. 1- 2ggr om dagen tycker jag räcker gott och väl.
Jag borde ha gjort färdigt inne på toaletterna istället för att måla golvet, men det får jag göra i dag istället. Det är inte mycket kvar bara taket som ska målas och köpa taklister och lite sånt.

Nu är golvet så blänkande vitt och rent. Så fint att jag inte vill släppa in någon i köket.
Golvet var inte torrt i morse som jag trodde att det skulle vara så det blev en sväng till Shell för att köpa frukost till ungarna.


En liten bild på värdens bästa Fiffi med strut.(glömde rotera bilden). Hon mår bra och är pigg efter operationen och börjar bli sitt gamla jag.
I går morse var det jättefint väder, Vår nästan fast minus grader. Jag hittade snödroppar bakom huset.

Alexi undrar varför jag inte ville att hon skulle äta upp dem. Här kan man se att snön är borta.

Men efter några timmar såg det ut så här igen. Jag passade på att elda upp massor med kartonger och plocka i hop allt som skulle till tippen. Toaletter, köksinrednings grejer och annat skit. Precis när jag var klar så blev det nästan snöstorm.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails