måndag 9 februari 2009

Små möbler som målas

Hela dagen gick åt till öronvärk, typiskt när jag hade så mycket att fixa med. 15 flyttkartonger på nedervåningen skulle tömmas och det skulle fixas där uppe. Sedan ville jag måla lite också. Kartongerna har jag tömt men målningen får vänta.
Jag har i alla fall plockat bort så mycket att jag snart kan måla. Jag har några små möbler på gång och ett skrivbord fick Micke hämta från Mammas garage idag.


Det här är Lisas stol som borde varit klar förra året. Nu ska jag bara måla en Nalle på den så är den klar.
Den här stolen ska det bli en Kanin på, den ska matcha leksakslådan jag målade snart 1 år sedan. Den ska en liten 1-årig kille ha.

Så här såg kaninerna ut på leksakslådan. Jag har inte riktigt bestämt mig vad det ska bli för kanin på stolen. Vi har ju 3 kaniner hemma så det lutar väl till att försöka måla av någon av dem. Jag tror att det blir Hampus



IKEA- pallen och den höga pallen ska vara i köket och de målas med linoljefärg. Stolarna målar jag med vattenbaserad färg.

Den här pallen har jag tagit från Gästis, den stod i köket när jag började jobba för över 20 år sedan. Jag har haft den i badrummet i många år. Jag har gjort rent den massor med gånger för att måla den men det har aldrig blivit av. Få se om det blir det nu då.
Så här ser skrivbordet ut. Min storebror hade den i sitt rum när han bodde hemma. Den har stått i Mammas garage i många, många år och nu står den i min hall. 3 hinkar med vatten innan den blev ren. Vattnet blev kolsvart. Nu får den torka några dagar innan jag målar den vit med linoljefärg från kulturhantverkarna.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails