onsdag 8 oktober 2008

Den 7:e Oktober

Nu är köket beställt så nu gäller det att vi hinner måla klart innan det kommer.
Taket innan kvistlackning.
I det här hörnet ska det stå en hörnkyl som är lika stor som lilla toaletten.
Återigen världens duktigaste 7-åring. Vad skulle vi göra utan henne. Hon kan det mesta från att måla, såpaskura, oljafönster mm. I helgen ska hon lära sig att spika upp pärlspont...
Shellack på alla kvistar.
Micke hatar att måla men är så snäll att han gör det ändå. Här grundar han taket med vit linoljefärg från Kulturhantverkarna.
4 timmar senare... Under tiden vi målade tak så härjade Vildvinen utanför.
Jag gick ut på trappan och lyssnade medan de hade vildsvinsslagsmål.
3:e gången jag gick ut för att kolla om svinen var kvar trodde jag att det var Ronja som sprang förbi men det var ett litet svin. Vildmarkssafari mitt i Bålsta är nästa projekt tror jag...
Så här blev sovrumstaket efter att ha målat det 4ggr. Jag kommer att gråta om det är flammigt när det torkar.

Att göra lista:(på 5 veckor ska vi hinna)
Köket:
Måla tak och golv med linoljefärg. Montera köket så klart. Sätta upp 2 takbjälkar.
Hallen: Måla taket. Spika upp pärlspont. Golvsocklar. Dörrfoder.
Toalett i hallen: Klinkers på golvet. Pärlspont på väggar. Byta toalett&handfat.
Matrummet: Måla taket, ev fixa väggarna.
Sovrummet: Pärlspont på väggarna. Golv och taklister.
Linas rum: Spackla väggarna. Renoveringstapet & måla.
Golvlister. Dörrfoder.
Idas rum: Måla väggarna. Byta golvlister.
Kims rum: Måla väggarna. Byta listerna. Måla färdigt fönstren.
Toaletten uppe: Måla väggarna. Byta toalett & handfat.
Badrummet: Måla väggarna. Byta handfat. Riva bort bänkskivan.
Alla elsladdar ska dessutom bytas ut. Sedan ska vi hinna packa ihop allt här hemma och försöka flytta också.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails