söndag 23 oktober 2011

Plockade fram min pastamaskin....

Men ska inte göra pasta... Den använder jag bara till lera. Härom dagen kom jag på vad jag ska ha på flygeln i matsalen på jobbet under julbordet. En pepparkaksby... eller något i den stilen. Mitt tomtehus som jag byggde för några år sedan får stå kvar i förrådet. I min blivande by så måste det ju så klart bo lite tomtar, troll och lite andra figurer. Så fram med fimoleran som visade sig vara väldigt torr.. typiskt när man är laddad att göra lite ansikten och händer. Men med pastamaskinen lyckades jag få den mjuk igen. Leran är säker 7 år gammal tror jag. Min mamma är dockexperten i familjen så jag överlåter kroppar och kläderna till henne. Min tid räcker inte till... Nu lägger jag broderierna åt sidan ett tag och sätter fart med mitt projekt. Blir nog inte många timmars sömn per natt innan jul kan jag tro. Vi har halloweenöppet samt farsdagsöppet på jobbet så allt till det ska också hinna fixas.

Mirakelmaskinen...
Få se om jag kanske kan använda de här jag gjorde ett tag sedan.
Torr lera.
Riktigt, riktigt smulig...
Det börjar ta sig, ungefär när jag kört igenom leran 10 gånger.
Så där.. mjuk och smidig igen...
Ha det så jättebra!KRAM!

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails