måndag 1 augusti 2011

Trappbygge och köksmålning på gång...

Sista veckan har det hänt en hel del här hemma. Började med städning som slutade med målning som vanligt...
Micke fick äntligen upp taklister och lister runt spis och fönster i köket. Då passade jag på att måla lite.
 Han började även att bygga en utetrappa. Nu blev det inte en sådan som jag ville ha men det blir fint ändå. Allt är bättre än den gamla fula trappan vi plågats med i 2 1/2 år. Har inte velat ta kort på huset fram i från pga den....
Här provsitter Lina och Zoro trappan.
Det börjar ta sig. Inte speciellt snyggt med den gröna nyansen på träet... men det går ju att ordna. Förhoppningsvis blir den färdig i dag... Micke råkade skada sig i fingret, borren slant... och blodet sprutade... men nu är den ihoptejpad... stackarn...
Sveriges fulaste trappa får vara kvar under den nya...
Inte lätt att såga till lister när ingenting är rakt.

härligt att slippa se alla frasiga kanter runt fönster och spis. Det blir så fint speciellt när det snart är färdigmålat.
Jag målar med linoljefärg och det torkar väldigt långsamt just nu.
Den hemska tvättstugedörren är ett minne blott....
Här är den grundmålad. Jag målar med Kulturhantverkarnas linoljefärg.
Passade på att måla köksgolvet som blivit slitet av vår stora hund. Jag målade ju golvet med linoljefärg från början men det fungerade inte alls bra eftersom det inte gick enkelt att torka rent. 5 ggr linoljefärg, 2 lager Alcros lokal golvfärg och nu 2 lager vattenbaserad... så nog har jag lärt mig att måla vårt köksgolv alltid..
Passade på att slipa och olja in köksbänken när jag ändå var i farten.
Golvet blev så vitt och fint så nu vill jag knappt släppa in någon i köket.
Visar er mer när allt är klart. Ha en underbar dag! KRAM!

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen åhhh vad ni ligger i..så fin trappan blir..och köksgolvet..vad duktig du är som målar med linoljefärg !!! Kraaam Anette

Sus sa...

När flyttar jag in?


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails