lördag 5 mars 2011

Klädda knappar med brodyr....

  
Jag tänkte försöka mig på att göra lite klädda knappar till kuddar som jag påbörjat. Plockade fram allt jag behövde. Metallknappar/stommar köpte jag på ebay, linnetyg och brodyrram, men kom på att jag inte har så små mönster. Tittade igenom böckerna jag beställde från Frankrike i julas och där hittade jag ganska små mönster som jag kan använda mig av till knappar. Ska bara stygnsätta några innan jag sätter fart. Jag är så himla glad över mitt Digitizer Pro. För nu kan jag ju brodera så mycket....

En bit tyg och brodyrmaskinens ram. Man behöver stryka på vliselin(stavas det så?) på baksidan av tyget så metallen inte lyser igenom.
 I den här boken finns hundratals fina mönster.

 Broderade färdigt en löpare igår. Ska bara fålla kanterna och stryka den förstås. Bokstäverna är samma typsnitt som God Jul löparna jag sydde så många av... Det tog massor av timmar att stygnsätta dem i mitt korsstygnsprogram.
 Riktigt vackra gamla franska bokstäver.
Ha en riktigt härlig lördag. Visar er när knapparna är färdiga. Blir nog imorgon för jag ska iväg och jobba snart. KRAM!

7 kommentarer:

Birgitta sa...

Ser roligt ut med den franska boken och göra knappar själv är också roligt. Ska bli kul att se dina kuddar sedan.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket fint du gör, underbara broderier. Och dina knappar kommer bli jättefina, ska bli roligt och se.
Lika soligt och fint här, kommer bli en bra dag
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram
Hanna

Anki sa...

Mums så mycket fint, älskar verkligen dina broderier och önskar att jag hade en sån magisk maskin! Det ska bli roligt att se knapparna!

Önskar dig en finfin kväll vännen!
Kram kram!

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhh jisses vad fint det kommer att bli med boroderade knappar !!Såå fin löpare !! Du är så himla duktig och påhittig !!
Ha nu en fin dag
Kraaam Anette

Anki sa...

Nej nej vännen, inte ge upp...det är ju lite pjullrigt och alla blir inte likadana, men det där fixar du allt!
Du får visa sen!

Kram kram!

Lena sa...

Å,så fina broderier.
Stygnsätter själv så jag vet vilket jobb det är.Men...så roligt.
Lena


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails