tisdag 6 juli 2010

Här målas det hus.

Äntligen är min rygg så bra att vi kunde börja med att måla baksidan av huset i går. Micke han får stå på ställningen och jag håller mig till stegen. Är lite höjdrädd. Vilken lycka... när det blir sådan enorm skillnad. Vi borstade huset i gassande solsken. Ni kan tro att svetten sprutade. När solen flyttat sig så började vi att måla. Nackdelen var ju att de förbaskade myggorna ville vara med. Tur jag hade myggservetter hemma. Ingen sol idag.. härligt då kan vi måla hela dan utan att svettas....
Här borstar Micke. Jag tog nedre delen.

Vi fick låna en ställning som tur är för det är väldigt högt i mitten.

Man tror inte sina ögon... vilken skillnad det blir.... så himla kul.

Huset blir som en dröm när det dystra svarta försvinner. När vi målat klart baksidan så fortsätter vi med ena gaveln. Sedan tänker jag fixa några fönster.

Här har jag målat halva väggen. Många turer upp och ned för stegen. Härligt att få motion samtidigt man gör nytta....
Ha en riktigt härlig Tisdag!
Här ska målas... KRAM

3 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!
Ni har att göra ser jag!!
Ta det lungt, men visst är det kul att se hur fint det blir;o)

Kram Malin

Cc sa...

Det blir verkligen skilnad när man fått målat, vilken lyster å sedan vet man att man gjort sitt bästa för att skydda huset. Vi har lite sånn målning här vi med, men det får vänta tills gubben komer hem. Kram

Birgitta sa...

Vilket jobb ni tagit på er i värmen och din rygg som inte vill riktigt. Ramla inte ner från stegen bara. Men det blir fint.
Ha det gott.
Kram Birgitta


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails