tisdag 22 juni 2010

Stolar tillverkade i Bålsta....

De här stolarna köpte jag av Päivi när hon lade ned sin butik. De är tillverkade av en gammal Bålstabo som tyvärr gått bort . Jag tycker att de är fina. Vet inte riktigt var jag ska ha dem ännu men lite ny färg och nytt tyg ska de få i alla fall. Sedan får jag se var de hamnar.
Under veckan som gått har jag knappt varit inne. Har försökt röja upp lite i djungeln ute. Fixat med gräsmattan. Toppdressat och gödslat bla. Använt lien har jag också gjort och flisat massor av grenar och kvistar. Nu står husmålning näst på tur....

6 stycken gröna stolar.

I lördags rev Micke bort den ruttna fula trallen. Så jag bestämde mig för att det skulle målas innan vi bygger den nya uteplatsen. Jag har börjat borsta väggarna. Hann inte bli färdig eftersom det kom ett kungligt bröllop emellan. Trodde jag skulle titta en liten stund men blev kvar vid Tv:n hela kvällen. Så vackert bröllop.....
Micke körde med traktorn och breddade lite. Ska bli så skönt att äntligen kanske plocka fram utemöblerna. Nu vet vi vad vi ska göra under midsommarhelgen i alla fall.... Hoppas på fint väder så att jag kan måla....

Alexi övervakar arbetet som vanligt.
Vad har ni gjort??? Tagit bort mitt favoritställe, trallen som jag älskar att krypa under!!!!

Här stod vi och flisade grenar. Vi har hur mycket som helst kvar. Det blir perfekt att kunna täcka de blivande rabatterna med.


Så här blev fliset. Det var jättekul. Ungarna gillade också att stoppa i kvistar i maskinen så nu hoppas jag på massor av hjälp....

Vi har börjat täcka över den förbaskade kirskålen med plast. Så om 2 år hoppas jag att den förintats. Men vi kan ju inte täcka in hela tomten så vi lär väl aldrig bli av med den....
Här hoppar 2 lyckliga.... Var tvungen att köpa en ny studsmatta för vår gamla gick sönder när vi flyttade. Här har inte nätet kommit på plats ännu. Skönt med nät när man inte ser studsmatta från huset. Det är lätt att flyga av och skada sig....
Ha en riktigt bra midsommarhelg!!!

2 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Vilka jättefina stolar som du fick köpa! Önskar dig en fin Midsommarhelg också!!

KRAM Helena

Hanna sa...

fina stolar.
kram
Hanna


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails