tisdag 12 januari 2010

Ett litet inlägg...

från mig innan jag går och lägger mig. Har inte så mycket att visa direkt men några bilder blir det i alla fall även fast jag inte är färdig med det jag håller på med. I dag var min Mamma och lillebror här på middag. Vi firade Idas 17-års dag i dag i stället för i går. Man får ju passa på att utnyttja sina gäster.... När min nya skänk kom på plats såg det inte bra ut alls i matsalen. Det såg inte klokt ut... alla möbler i en lång rad ända från matrummet och sånt ser ju helt galet ut. Hade vi inte flyttat den andra skänken så hade jag inte kunnat sova.... När vi ätit så var det till att tömma den på massor av grejer så nu står allt på golvet och matsalsbordet. Skänken väger bly, minst 100 kg. Min bror börjar nog bli less på att komma hit för varje gång han sätter sin fot här ska det möbleras om. Men det är så jag fungerar, ska man städa så är det roligt att möblera om och helst måla lite också. I morgon får jag fortsätta lite om jag hinner. Har inte bestämt riktigt vad jag ska ha i och på skänkarna riktigt. Kommer väl på något i sömnen hoppas jag. Ha en riktigt bra onsdag. KRAM Aydan.

Här hamnade den "nya" skänken. Vet inte riktigt vad som ska stå uppe på den ännu. Fågelburen och minibysten passar rätt bra till min tavla som Ida målat så de får väl stå där ett tag.
Mickes mormors gamla "blytunga" skänk fick byta vägg och Micke fick höja upp tavlorna 7 cm. Resultatet av ommöbleringen blir att han måste dra en ny kabel till lampan ovanför matsalsbordet också. Tur han är elektriker.
Här i ska jag ha lite dukar och sådant.
Skulle ni se hur det såg ut lite till vänster så skulle ni garanterat svimma så jag skonar er från det....

5 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!
Det blir inte alltid som man tänkt sig!! Men nu när du sovit på saken blir det nog bra;o) Jättefina skåp, vad du är flitig!!
Ha en bra onsdag!!
Kram Kram Malin

Vit som snö sa...

Hihi, jaa jag brukar också skona mina bloggisar från vissa vyer...
Vilka vackra skåp!
Man brukar komma på vad man vill i sömnen, det är då man tänker bäst!
Ha en mysig dag!
Kram Cilla

Viola sa...

Skänken blev så fin..härligt när släkten kan hjälpa till...:) fniss och såg ett annat vackert skåp du oxå gjort iordning, ha en fin onsdag, kramen

Madame Petite sa...

Ja det där med möbler är inte lätt. Tänk att det kan vara så knepigt att få balans... jag skulle byta ut en hög hylla i vardagsrummet mot ett gammalt pottskåp men det såg verkligen inte klokt ut det heller... vet inte varför men det funkade inte alls med skänken som står bredvid.. det blev kaka på kaka i rad. Drömmer vidare och hoppas på att min dröm blir som din - sann! :)

Kramar från Jenny

Fruädel sa...

Hej söta du! Du har något att hämta på min blogg! Kram på dig!/tess


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails