onsdag 9 december 2009

Bara 2 helger kvar....

Så skönt det ska bli att vara ledig sedan. Nu får det snart räcka med julmat för min del. På julafton kommer det serveras lamm i detta hus. Inte en sillbit eller något som har med jul att göra. Det spar vi till annandagen när vi firar hos min mamma. Min bror har sina barn varannan julafton så därför blir det julafton på julafton varannat år. Det är perfekt tycker jag för då slipper min familj äta julmat på julafton.
Här i huset står det still med pyntandet och städandet. Allt ligger som jag la det för över 1 vecka sedan. Jag har struntat i det för jag har haft trevligt sällskap här hemma av en barndomsvän. Idag åker hon hem för att komma tillbaka på fredag. Igår hjälpte hon och Sussie mig att göra 30kg köttbullar.... vilken tur... då slapp jag.
Några hyacinter.

Ett hjärta...


Och 2 kransar... det är allt som tillkommit sista veckan.....




4 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vännen vad du får jobba..jag förstår att det inte blir någon julmat för din del..
Snart får du pusta ut och vara lite ledig du också, det är du verkligen värd..
Ha det gott
Kraaam Anette

Sus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Livet på Berget sa...

Oj oj vad du sliter. Förstår att du inte är så sugen på julmat. Lamm låter jätte gott! Fina kransar!
Kram
/Sara

Norregård sa...

Kan tänka mig att du är trött på julmaten...Ska bli skönt när det är över kan jag tro!! Ta det lungt!
Kram Malin


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails