söndag 8 november 2009

Ful hylla, Kaniner, Ostkaka, Ikea....

Ja, så såg min lördag ut ungefär. Först åkte jag till jobbet och gjorde massor av ostkakor till julbordet. Det är skönt att vara där ensam så att man kan bre ut sig över hela köket.
Sedan åkte jag till Barkarby för att köpa lite prylar. Det var hur mycket folk som helst... helt sjukt. Skulle plocka upp Sussie men tåget var försenat så jag drog i väg till Stinsen i Häggvik och sprang in på Panduro för att köpa lite guldglitter till mina julkort. Sedan snabbt tillbaka till Barkarby och plockade upp Sussie, så åkte vi till Ikea. Man tycker ju att det borde vara folktomt en lördagkväll efter 18.00, men det var ett myller av folk ända tills de stängde kl. 20. Jag hittade i alla fall en hylla som inte är vacker men den får duga till katten. Måste bara komma på hur jag ska fixa en trappa till den så att Sune kan ta sig upp till sin blivande sovplats. I morgon blir det till att skura kaninernas ute burar och ställa in dem i stallet. Städa bort allt från köksbordet så att familjen kan sitta någonstans när vi ska äta.

Köksbordet är fortfarande fullt av papper och grejer. Jag är hopplös drar fram tusen prylar och
färdigställer ingenting. Här är den fula hyllan som i morgon kommer
att ändra lite utseende, "förhoppningsvis".
En liten tur till "brädgårn", lite skruvar och färg så klart. Sen kommer Sune sova som en prins
i fred från de jobbiga pudlarna.














Sent i går kväll provade jag att stämpla lite till. Vill ju göra några fina julkort
i alla fall... kanske det blir några eller inte. Lina får väl göra några åt mig om
jag inte fixar det. På bilderna kan ni se hur svårt det är. Många papper har gått åt skogen.
























Här har ni Lina som är glad över att kaninerna fått komma in.
Alexi åt upp allt hö som hamnade på golvet när jag höll på och
grejade med burarna.

Hampus bor till vänster och Luffy till höger.
Luffys bur är egentligen en 3-våningsbur. Vi satte bara dit 2 våningar
för Sune ska ha sin hylla bredvid och toppskivan
kommer att sticka ut.
Så var det med den fina verandan.... Djur överallt.
Tur det ser lite fint ut på andra sidan. Jag har tänkt skärma av lite så
man slipper se de fula burarna. Kaninerna är ju söta men jag gillar inte deras"hus".


































Jag har ju glömt... Jag har fått 3 stycken utmaningar av de gulliga tjejerna med de fina bloggarna: Drömmar av Silver, Bläckhornet och Hemma hos lilla mej.
Jag har inte hunnit fundera färdigt men senare i dag kanske....
Ha en riktigt härlig söndag. Här är det grått ute...

4 kommentarer:

torparhuldas blogg sa...

hej vännen! Är säker på att den katthyllan blir något aldeles spektakulärt tjusigt för att vara en katthylla när du är klar med den! Kram från upplänning i exil:)

Sus sa...

Lilla Sune har'e bra han...

Sus sa...

Jag säger bara;

I K E A S V A R M K O R V ! ! !

Hahahahahahahaha!

Camillha sa...

Hej!
Ser att du har stämpeln med de stora änglarna från Reprint. Jag har också svårt med dem ibland och brukar oftast lägga stämpeln på bordet med gummit uppåt och sen lägga pappret ovanpå och trycka med handen. Detta går eftersom det inte finns så mycket tom yta som inte ska färgas. Tar ibland Distressdynan och stämplar färg på och sen sprayar lite vatten så det blir som akvarell... och sen trycker som jag berättat här... blir jättefint!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails