lördag 17 oktober 2009

Mycket rörigt just nu....

Den här lilla filmsnutten hade jag i mitt inlägg den 3:e November förra året. Det var lite "kul" att hitta den just nu, när jag bara letade efter en bild. Det var ju helt sjukt förra hösten.
Ingen "normal"människa skulle nog göra det vi gjorde då. Fast jag tror att jag känner lite så i mitt huvud just nu som jag gjorde då. Håller nog på med lika många olika saker samtidigt(nästan).
Vi hade 3 månader på oss att fixa till huset samtidigt som vi gjorde i ordning vårat förra hus för att sälja det. Det var bråttom... Och just nu sitter jag och funderar varför jag stressar och springer omkring och målar,städar, möblerar om, tvättar, diskar, pyntar, grejar, fixar, gör smycken.... osv. Jag ska ju inte med tåget eller sälja huset eller fylla jämnt... så varför bli hysterisk och vara överallt samtidigt.... Nä... I morgon ska jag ta det lite lugnt. Bara tvätta färdigt och hjälpa Micke med entrén och tömma poolen och..... Nä.. det får bli lugnt på söndag istället eller nästa år kanske.. Klicka och titta på filmsnutten.. så här har nog de flesta det. Far omkring som galningar och stannar inte upp och njuter av livet och tar till vara på tiden tillsammans... Man tänker " Jag ska bara..." och när DET är färdigt så är det försent... Nu går jag och lägger mig och funderar över livet lite och kanske vaknar med ett strålande humör, för stackarna i det här huset önskade nog att jag inte hade vaknat i dag..... utan väntat tills i morgon i stället. Bättre lycka i morgon med andra ord... Då är det bäst jag skyndar mig för det är snart morgon... Sov Gott

1 kommentar:

Sus sa...

Sätt dig på er inbyggda veranda å ta en cider å skåååååda allt fint ni har skapat. Ta 3000 djupa andetag, å gör hela den proceduren igen!!!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails