torsdag 17 september 2009

En riktigt cool väska....

Jag måste bara få visa er en jättecool väska/bag som min moster Lennu har sytt till min Mamma. Det är inte klokt vad man kan göra av sopor. Jag har gjort mycket av skräp som tex "tomtens hus och verkstad". En väska av KAFFEPAKET!!!!!! det skulle jag i min vildaste fantasi aldrig komma på.
Hur coolt som helst... Gissa vem som har börjat samla på tomma kaffepaket???? Jag dricker Gevalia om ni råkar ha ett tomt paket hemma....
.

Till den här bagen gick det åt 35 paket. Hon är så duktig min moster.
Precis 1 år sedan fick hon reda på att hon hade cancer. De skulle operera men sydde ihop henne igen eftersom den hade spridit sig i stort sett överallt. Nu 1 år senare och massor med cellgift och massor med "barkte" senare är hon helt fri från alla cancerceller. Hon syr "kaffeväskor" och stickar de finaste tröjor jag sett. Och nu i veckan var hon här i Sverige med sin man och hjälpte min Mamma att måla staket... Det kallar jag strongt gjort.

Härom natten badade jag Alexi. Var bara tvungen att visa er bilden på en nybadad Kuvasz. Hon flög ned i badkaret för hon kände själv att hon var så smutsig. Hon är så rolig.....

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja det var en häftig moster du har !Göra väskor av kaffepaket.Va häftigt.Sedan bekämpa en sådan sjukdom ja helt otroligt.Ja håller med dej det gör nog inte vem som helst.Det var mej du prata med itelefonen igår ang smycket.Ha det gott och ha en underbar fredag.kramizar ~~~~RITA~~~~.

Birgitta sa...

Hej! Jag har sett sådana väskor och började samla för länge sedan, men det blir nog aldrig av att jag syr något. Men man vet aldrig med mej.
Ha det så gott! Kramis Birgitta

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..vilken moset du har !! En stark kvinna, bekämpar cancer !!
Och himmel vilken fin väska !! Jaa, det finns så många kreativa kvinnor !!
Och lilla voffsingen, nybadad och fin, vår vovve får vi tvinga i duschen...
Ha nu en toppen helg
Kraam Anette

Helena sa...

Men oj, vad häftigt! Riktigt kreativt! Ha en skön helg! Kram Helena

Vit som snö sa...

Vad härligt att din moster blivit frisk mot alla odds och har en sån energi att skapa. Annorlunda väska men verkligen cool!!
Ha det gott! Kram Cilla

Plupps krypin sa...

Vilken häftig väska!Det gäller att se möjligheter i allt. Trevlig helg Yvonne

Anonym sa...

bra start


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails