söndag 30 augusti 2009

Jag är verkligen hopplös. Började ju att städa och fixa i fd. bastun och jag väntade på att färgen skulle torka där inne så fortsatte jag att städa i matsalsrummet och lite överallt. Det är ju dumt att göra färdigt ett projekt innan man påbörjar nästa... Jag städade med målarfärg som vanligt...

Här ställde jag det lilla skrivbordet som stod bredvid sängen. Hade lite för mycket möbler i sovrummet tycker jag. Det började kännas trångt.

Nu har jag gjort något som jag lovat mig själv att aldrig göra...
Jag råkade måla matsalsbordet. Kunde inte låta bli när jag rengjort bordet...

Det började ju med såpaskurning.
Så här fint var faktiskt bordet innan. Fast bordsskivan såg bedrövlig ut. Jag köpte bordet när jag gått möbelrestaureringsutbildningen för att kunna träna på att fixa till bordsskivan... men det har aldrig blivit av.
Så här blev det.. Har inte ångrat mig ännu.. Jag målade det vitt och "smutsade" ned det med en svart patinering så att det inte skulle se för vitt ut. Nu behöver jag inte alltid ha en duk på. Ångrar jag mig så kan jag ju alltid ta bort färgen. Det tar några dagar men det går.
När matsalsbordet torkade så passade jag på att måla köksbordet. Det målade jag för ca 2 år sedan och det började se fult ut. Men nu är det vitt, rent och fint igen.

Inte nog med att jag rört till på hela nedervåningen... När köksbordet torkade så tömde jag ut hela garderobsrummet på övervåningen och började sortera alla prylar. Men det var 2 veckor sedan och allt ligger kvar ute i TV-rummet på golvet. Inspirationen försvann och jag väntar på att den ska komma tillbaka... Under tiden har jag fixat med massor av smycken och berlocker som jag påbörjade för flera månader sedan. Har gjort färdigt en hel del av dem och lagt ut lite bilder på min nya blogg samt webshop. Nu ska jag och Tina åka på Formex mässan.. Kul ska det bli.... Min nya blogg hittar du här

2 kommentarer:

torparhuldas blogg sa...

Så fantastiskt duktig du är! Fasen att det är så långt emellan oss nu för tiden! Kram

Tessan sa...

hej! Vilket otroligt vackert skåp du har (första bilden). Så nu är det full fart hemma hos dig, ja ibland behövs det göras rokader hemma. Känner igen det där att några högar blir kvar i väntan på ny inspiration.
Den kommer nog snart.

ha det gott kram tessan


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails