lördag 21 mars 2009

Matsal

Jag har massor med projekt på gång just nu så det märks att influensan är på väg ur kroppen. I vanlig ordning så slutför jag inte en sak innan jag börjar med nästa.
Bägge toaletterna ska fixas i helgen för rörmokaren kommer på måndag. Pärlspont ska spikas upp och målas. Tak och element målas samtidigt som jag håller på att städa och packa upp de sista flyttkartongerna på övervåningen. Där uppe är det en salig röra och min lilla hörna med skrivbordet blir aldrig färdig.
Jag visar lite bilder från matsalen och dess förvandling så får det bli toalettbilder nästa vecka.

Så här ser det ut just nu.
Så här såg det ut innan.




Här är det nästan färdigslipat.Här ligger det massor av pärlspont och golvlister. Vi tänkte inte göra någonting åt väggar och taket. Det kunde vänta tills vi flyttat in.(trodde jag)


Ju mer jag tittade på taket och väggarna insåg jag att det nog inte gick och bo där utan vitt tak och nymålade väggar. Väggarna var ganska buckliga(det är de fortvarande) men tiden skulle inte räcka till att fixa det insåg jag. Hittade en firma på blocket som hade gubbar från Tjeckien. De kom snabbt, inom 24 timmar hade de redan satt fart men resultatet var inte som förväntat. Det får duga ett tag.

Jag kunde inte låta bli taket. Det fick jag hjälp av Roger, Maj-Lis och Mamma att måla. Men tyvärr så tänker jag måla om det i sommar. Det har gulnat. I sovrummet och hallen målade vi med Gysinges matta linoljefärg för tak och vägg och i matsalen använde vi oss av Kulturhantverkarnas, skillnaden är stor. Gysinges är vit och den andra är gulaktig. Jag är petig med nyanser(har jag märkt) så det är bara till att måla igen.
Väggarna är målade med tonad vit.
Det här är mitt kokboksskåp. Jag älskar kokböcker. Synd att jag inte älskar att laga mat lika mycket. Fast efter 21 år som kock så tröttnar man "lite".
Byrån som jag målade.
Mickes Mormors gamla skåp. Den var i en brun ful färg förut och ingen ville ha den.
Ommålade och nytt tyg.

Jag har aldrig hittat tavlor som jag gillat förut men dem här gillade jag så det fick bli vår julklapp.


Nyårsafton.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails