söndag 22 februari 2009

Tvättstuga

Äntligen efter 2 månader och 22 dagar så slipper jag släpa all tvätt till jobbet. Elektrikern i huset fick lov att koppla in tvättmaskinen och torktumlaren. Inte världens roligaste lilla skrubb att tvätta i men bättre än inget i alla fall.

Förra veckan tyckte jag att vi borde skicka in lite bilder till "Bygglov" eller "Arga snickaren" eftersom tvättstugan ser ut som den gör, liten och jätte tråkig. Nu har jag ändrat mig. Det finns de som har det värre.
Jag tittade på Arga snickaren härom dagen och insåg att vi nog bor i ett "slott", nästan i alla fall. Jag ska inte klaga på en liten tvättskrubb.
Jag ska bara klaga"lite", kolla in vår toalett lite längre ned på sidan så kanske ni förstår. Den kanske är ett fall för något Tv program eller??


Elektrikern fick äran att starta den första maskinen. Cool tvättmaskin, den spelar en liten trudilutt när den startar och när den är färdig. I morgon ska jag testa ångtvätten på den.
Hoppsan, nu ser jag att min stackars blomma håller på att dö. Jag ställde in den här för 2 veckor sedan. Tur man har kamera så att man upptäcker att blommorna behöver vatten.
Här ska tvättas och torkas. Ni skulle svimma om ni såg vad som döljer sig bakom "bastu" dörren.

Nu klagar jag. Den här toaletten är 1 av de 2 som finns i huset och var det första som skulle fixas innan vi flyttade in. Nä.. jag ska inte gnälla när det finns de som har det värre(fast ni har ju inte sett toan där uppe förstås). I morgon kanske vi får ett ryck och börjar fixa den om vi har tur.
Jag tror inte jag sett något så äckligt som det som satt på toalettens baksida i mitt liv. Jag är så glad att vi aldrig använt den toaletten någon gång. Det var hur mycket svart luddigt mögel som helst. Det tar lite emot att börja riva där inne...

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails