söndag 2 november 2008

Den 2:a November

Köket kom i torsdags. Det var inte alls så många kartonger som jag trodde, men Ikeas grejer är ju alltid i platta kartonger med en massa skruvar i.
Det ska bli spännande när det kommer på plats. Vi behöver hjälp av en rörmokare innan skåpen kan skruvas fast. Avloppet måste flyttas eftersom jag vill ha diskhon vid fönstret. Annars kan jag ju inte hålla koll på grisarna.
Det verkar som jag fått muskelinflammation i min högra arm, kan knappt röra den idag. Det måste ha blivit för att jag hoppade över målningsjobbet i fredags. Jag var hemma och tvättade, vek tvätt och städade lite. Det är det jag alltid har sagt, tvättstugejobb är inte bra för kroppen så bäst man slutar med det.
Hoppas lite turkiska värkpiller hjälper så att jag hinner måla färdigt det jag håller på med. Men i dag får jag nog ta det lite lungt, planera lite julbord och sånt. Ida och Micke ska gå på Hårdrockskonsert i kväll så vi får väl kanske hitta på något roligt vi med.



Så här fint blir det i Idas rum med golvlister. Det är nästan färdigt med el också. Nu behövs bara lite målning där det blev förstört efter de gamla elsladdarna.




Kaffemaskin och micro.

De platta köksskåpen.



Här är nästan alla skåp i hop skruvade.
Här tycker Micke att jag ska stå när jag målar trappräcket. Den gamla köksbänken. Det ser lite högt ut när man tittar ner, men det var för svårt att måla snyggt med en vriden arm och utan att se var jag målade.
Så det är väl bara till att klättra över räcket och börja.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails