tisdag 30 september 2008

Den 30:e September

Det har inte hänt så mycket de sista dagarna pga Elvis, men livet måste gå vidare. Vi har tagit bort 4 lager tapet på ena väggen i Linas rum, det var så tråkigt, så på andra sidan får den sitta kvar. Det blir ändå en renoveringstapet på väggen. Den ska bara målas. Om hon nu inte ångrar sig igen, ena dagen ska det vara tapeter och nästa målat. När jag hyvlat bort skarvarna på den fina sidan ville hon ha kvar den blommiga tapeten... Man kan ju bli gråhårig...
Bäst att jag bestämmer själv.



Nästan borta.
Nu har Micke fått hjälp och byta den ruttna timmerstocken. Nu kanske inte soffan kommer att trilla ner i köket.
Så här blev det på övervåningen när stocken skulle fixas, kanske ska låta det vara öppet så ungarna kan slänga ner sin disk istället för att gömma den under soffan...
Micke är så duktig... reglat ena väggen i köket, så snart vet vi nog måtten och kan beställa köksskåpen. Det börjar bli lite bråttom, bara 2 månader kvar tills allt ska vara klart.
Eftersom jag är värdelös på att spackla och tapetsera tänkte jag passa på att putsa fönstren i Linas och Idas rum. Det blev inte bara putsat... Jag är hopplös... Varje gång jag ska göra rent något så måste det ju målas också, vilket resulterar i ännu mera jobb. Skrapa, slipa, olja, grunda och måla.
När fönstren ändå var nedplockade så var det ju lika bra att skrapa karmen på utsidan också, insidan hade jag redan spacklat. Fint blir det i alla fall. Det svarta möglet som fanns runt hela fönstrena är borta, tom fönsterglasen var svarta.

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails