måndag 20 oktober 2008

Den 20:e Oktober

I går kväll när vi kom hem efter allt spikande och målande mådde vi illa av trötthet. Micke hade feber och ont i halsen. Stackarn.. I morse var jag nästan medvetslös och tänkte att vi nog varit lite för optimistiska med tiden.. Vi kommer inte att hinna bli klara med allt för i vanlig ordning gör jag inte klart något innan jag börjar med nästa projekt. Det är faktiskt bara i badrummet, lilla toan uppe och tvättstugan/bastun som jag inte påbörjat något i... jag börjar bli less på mig själv. Efter att ha upptäckt minst 9 nya gråa hårstrån i morse så gick jag till datorn och letade efter målargubbar på blocket. Det tog inte många minuter. Klockan 9 ringde jag och kl. 11.30 var 3 snubbar från Tjeckien på plats och tittade. Inte illa... de kom från södra sidan av Stockholm. Vi gjorde upp priset och sedan åkte jag till färghallen och köpte färg och prylar. De kommer kl. 9.00 i morgon bitti. Vilken lyx. 5 rum ska de fixa. Ungarnas, "matsal", och lite sånt. De tror nog att vi är grisbönder för jag sa att de skulle vara försiktiga när de gick ut, min engelska är väl inte den bästa, jag sa att vi hade "black monster pigs" ute. Vi får väl se om de dyker upp eller inte imorgon(målarsnubbarna alltså ), de kanske blev rädda.
Stackars Micke fick "jobba" efter jobbet även fast han är så dålig. Tur jag hade Turkisk antibiotika i skåpet hemma. Vi fick börja såga upp flera hundra pärlsponts plankor och stapla dem fint i matrummet. Städa bort alla grejer, ta bort taklister och golvlister, ta bort elsladdar osv.. osv.. fy fan vad jobbigt.. vi bar bort några hundra kilo plankor...


Endast en liten fin hög i mitten kvar. Målar snubbarna trodde att de kunde spackla på de här väggarna men det går nog inte, det är tunna skivor som är rörliga. Trycker man till på väggen lär väl spacklet trilla av...

I morgon ska jag försöka måla klart i sovrummet
Pärlsponten som ska vara i hallen och i matrummet får vänta några dagar.
Hur täcker man en trappa?? Vi gav upp...

Inga kommentarer:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails